Långärmade bodys till juni-bebis?
Är dte dumt att köpa långärmade bodys till en bebis som kommer i slutet på juni? Tänkte att det kanske blir för varmt med långärmade, ska man köpa kortärmade istället? Vad tycker ni?
Är dte dumt att köpa långärmade bodys till en bebis som kommer i slutet på juni? Tänkte att det kanske blir för varmt med långärmade, ska man köpa kortärmade istället? Vad tycker ni?
I somras använde jag enbart kortärmat till min skrutt som föddes i juni. Han var klädd i enbart kortärmad body och solhatt till september har jag för mig. Men det kan ju bli en kallare sommar i år.
Kan väl vara bra att ha ett par ifall man är ute på kvällskvisten
*s* Vår son föddes 27 juni, och han hade i stort sett bara blöja på sig de första månaden - det var ju jättevarmt.
Jag skulle nog satsa på kortärmade bodys/tröjor och så tunna koftor/omlottröjor över om det blir kyligt.
Tycker du skall köpa kortärmad body och några tunna långärmade tröjor att ha över om man tycket det blir kyligt. De första veckorna kunde min dotter bara ha kläderna 1 max 2 veckor så köp inte för mycket. Stl 62 och 68 kan de ha lääänge.
Fast storlken beror ju på bebisen. Cas är åtta månader och har storlek 68 nu, så inte skulle vi ha haft sådär jättestor nytta av kortärmade 68-or i somras (och nu är det ju kallt). Han hade stolek 50 läääänge.
Om det blir lite kyligt eller om man ska ut på en kvällspromenad, är det bäst att ha en långärmad body med byxor till eller en kortärmad med byxor och tröja? Detta är mitt första barn och jag planerar bebbens ankomst i detalj verkligen, börjar bli lite jobbigt, kan inte sluta tänka på det. Och tiden går sååå långsamt. Är bara i vecka 24...
Jag köpte 2 långärmade bodys härom dan, för de var sååå söta. Jag tänkte som så att om det är så varmt att pyret inte kan ha dem så kan man klippa av ärmarna på bodysarna. Jag ska också ha i slutet på juni och det kan ju verkligen vara vilket väder som helst då.
Sen går det inte att planera allt i detalj. Man kommer göra både dumma och bra köp, så är det ju bara.
jag har köpt både långärmade och kortärmade till min junibebis. Jag tänkte att även somrar kan ha kyliga kvällar tex, om man går med vagnen, eller kanske sitter ute på altanen, och det KAN ju komma en mulen dag. Men om inte annat så kan man ju alltid skicka iväg nån o köpa långärmad body till bebisen om så skulle vara. Själv tycker jag det är skönt att ha det hemma, det gör mig inget om jag köpt en eller två för mycket av nån sort, hellre det än behöva shoppa direkt när bebis är ute.. Sen får jag väl erkänna att jag köpt några långärmade bodysar enbart för att de var så söta, och de kortärmade inte går att hitta lika fina
Jag ska ha i juli och kommer i princip bara köpa långärmade bodys. Använde aldrig kortärmat sist då det alltid behövdes en extra tröja. De sista somrarna här har varit riktigt usla