• Richter93

    Längtan efter +

    Nu försöker vi bli gravida igen då våran förra graviditet slutade med MA i vecka 13.. gått ca en månad har ingen mens en men vi är så redo och har köpt tester så ska föröka hitta min ägglossning. Fler som försöker bli gravida efter MA ?

    Har en dotter på 3 år och hon verkligen längtar efter att få bli storasyster :)

  • Svar på tråden Längtan efter +
  • Frön

    Vi fick MF i v 14 ska på på skrapning på fredag men vi har bestämt att prova igen har oxå en dotter på 3.

  • KCEG

    Vi försöker efter MA i Augusti i vecka 21.. Mensen är här sen länge med hormonerna spökar och allt är i obalans. Som om kroppen försöker repa sig och inte är mogen för en ny gravidet än. Jag hoppas innerligt att det blir vår tur snart igen... 

  • Emma1988

    Vi försöker oxå efter vårat missfall i oktober. Vi har en son på två år. Jag känner mig lite frustrerad att de inte blivit så mkt än.

    Det som jag har reagerat på nu är att jag fick molande värk två två dagar efter mensen sista dag och har hållet på så fram till med i tisdags. Även varit lite öm i bröstvårtorna. Nu känner jag inget. Ja hoppas på att det skulle vara ett sätt att ägglossning var då. Så vi försökte sexa rätt mkt under den tiden. Jag vill så gärna att de ska ha tagit sig. Längtar efter ett till barn o kunna ge mkt kärlek. Samtidigt är jag rädd har ju haft två missfall.

  • KCEG
    Frön skrev 2017-03-30 09:59:51 följande:

    Vad tråkigt, lider med er. Hoppas det tar sig för er snart ?


    Tack, man måste våga tro och hopas... så en vacker dag blir det nog min tur!
  • Lillafisfia

    Åh va skönt med en sådan här tråd! Precis fått missfall, det började för en vecka sedan och jag blöder fortfarande lite. Första graviditeten och första barnet så det har vart tungt. Man känner sig så snuvad på allt liksom... 

    Vi har bestämt att vi vill försöka igen med en gång. Haft några dagar där allt känts skit, tappat lusten helt, haft ont ja ni vet ju. Men nu känns det lite bättre, jag är så redo för bebis och jag försöker verkligen tänka att det inte var mitt fel, så lätt att lägga skullen på sig själv. 

  • KCEG
    Lillafisfia skrev 2017-04-12 16:13:28 följande:

    Åh va skönt med en sådan här tråd! Precis fått missfall, det började för en vecka sedan och jag blöder fortfarande lite. Första graviditeten och första barnet så det har vart tungt. Man känner sig så snuvad på allt liksom... 

    Vi har bestämt att vi vill försöka igen med en gång. Haft några dagar där allt känts skit, tappat lusten helt, haft ont ja ni vet ju. Men nu känns det lite bättre, jag är så redo för bebis och jag försöker verkligen tänka att det inte var mitt fel, så lätt att lägga skullen på sig själv. 


    Jag förstår det, det är verkligen inget man ska ta på sig. Men det är så lätt som du säger. Jag hoppas du blir gravid fort igen, och att du får känna den där fantastiska känslan igen.Jag själv går och hoppas på plus igen, det kommer tids nog. 
    Missfall är inte kul, det gör ont och det måste få ta den tiden man behöver. 
  • maya77

    Hoppar in i den här tråden också. Precis så undrar jag med hur snabbt ägglossning sker efter skrapning / missfall . Fick ju ett missfall i vecka 16 den 23 mars och gjorde en skrapning samma dag då moderkakan satt fast. Blödde 1 vecka. Hade myst med sambon veckan efter och 3, 4, 7 ,10 ,12 och 16 april här nu. Så jag hoppas det tar sig. Fick en lotion flytningar efter sen rosa flytning 4 dagar. Och nu ingenting. Har haft lite stickningar i bröstet yrsel så fort jag reser mig och trött. Ska ha min mens om 2 dagar. Har även haft molande värk. Imorse hade jag ett riktigt hugg i magen. Men ska den 9 maj på återkontroll efter skrapningen som skedde i mars.

Svar på tråden Längtan efter +