• Anonym (Igen)

Små små "kulor" i ljumsken som blir flera! Hjälp!

Jag har som små små kulor i ljumsken, har varit ull läkaren flera gånger och nu har de blivit flera, så har fått remiss till att göra ultraljud.

Har ni haft något liknande? De sitter inte löst utan sitter fast inne där.. om ni förstår.

Mina prover ser bra ut.

Vad sjutton kan det vara? Någon som varit med om liknande?

• Svar på tråden Små små "kulor" i ljumsken som blir flera! Hjälp!
  • Anonym (!)

Fettknölar , inflammerade hårsäckar skulle jag tro

• Anonym (Igen)
    Anonym (!) skrev 2017-03-06 13:54:00 följande:

Fettknölar , inflammerade hårsäckar skulle jag tro

Har haft fettknölar förut. Kan de vara så många små?

Känns som att de är för långt in för att vara hårsäckar.. sitter liksom fast på mjukdelarna inuti.
  • Anonym (ssk)

Det låter inte bra. Hoppas du får tid för ultraljud snabbt!

• Anonym (Igen)
    Anonym (ssk) skrev 2017-03-06 14:00:08 följande:

Det låter inte bra. Hoppas du får tid för ultraljud snabbt!

Kan du utveckla det?
  • Anonym (lymfkörtlar)

Låter som att det är lymfkörtlarna du känner!
    Vid förkylningar etc kan de bli tydligare, men har de varit där länge nu och de inte försvinner bör man kolla upp det. Hur länge har du känt dom?

• Anonym (Igen)
    Anonym (lymfkörtlar) skrev 2017-03-06 14:10:38 följande:

Låter som att det är lymfkörtlarna du känner!

Vid förkylningar etc kan de bli tydligare, men har de varit där länge nu och de inte försvinner bör man kolla upp det. Hur länge har du känt dom?

3-4 st har jag känt ca 6 månader, flera läkare har känt på dom och sagt att det inte är någon fara så länge de inte växer. Nu har det tillkommit några till, de är väldigt små små.
  • Anonym (Igen)

De är kanske 3mm i diametern, är inte riktigt runda.

• Anonym (lymfkörtlar)
    Anonym (Igen) skrev 2017-03-06 14:12:35 följande:
    3-4 st har jag känt ca 6 månader, flera läkare har känt på dom och sagt att det inte är någon fara så länge de inte växer. Nu har det tillkommit några till, de är väldigt små små.
    Hur stora är kulorna? Är de mer än 2 cm? Har läkaren sagt att det inte är någon fara skulle jag inte varit orolig.  

Jag menar inte att skrämma dig men jag har haft svullna lymfkörtlar i ljumsken och då var detta metastaserad cancer (malignt melanom). Då var dessa väldigt stora och inga små kulor.
  • Anonym (Igen)
    Anonym (lymfkörtlar) skrev 2017-03-06 14:23:41 följande:

Hur stora är kulorna? Är de mer än 2 cm? Har läkaren sagt att det inte är någon fara skulle jag inte varit orolig.  

Jag menar inte att skrämma dig men jag har haft svullna lymfkörtlar i ljumsken och då var detta metastaserad cancer (malignt melanom). Då var dessa väldigt stora och inga små kulor.

De är väldigt små, ca 3-4mm .. läkarna tidigare har sagt det, och denne innan också, men nu när det var flera vill han att vi kollar upp det.

Aha ojdå! Hur har det gått för dig? Vilken behandling fick du? Tack för att du delar med dig.
  • Anonym (lymfkörtlar)
    Anonym (Igen) skrev 2017-03-06 14:35:40 följande:
    De är väldigt små, ca 3-4mm .. läkarna tidigare har sagt det, och denne innan också, men nu när det var flera vill han att vi kollar upp det.

Aha ojdå! Hur har det gått för dig? Vilken behandling fick du? Tack för att du delar med dig.
    Vad skönt att de kollar upp det ordentligt! När ska du in på ultraljud?

Jag är cancerfri idag så det känns toppen! Opererade bort en bra bit hud där melanomet satt och samtidigt gjordes en sentinel node biopsy där de hittade metastaser. Gjort en lymfkörtelutrymning och sedan har jag knaprat medicin! (hade även en mikrometastas i lungan men den är också borta) Slutade med medicinen förra året så jag hoppas att cancern håller sig borta nu. Det är gött att leva alltså
Svar på tråden Små små "kulor" i ljumsken som blir flera! Hjälp!