• Anonym (TS)

Autogirot drog inte hyran

Har haft hyran på autogiro i flera år men nu senast när hyran skulle dras så drogs den inte. Fick ett sms av hyresvärden i fredags att min hyra var obetald och jag förde direkt över hyran manuellt via internetbanken, men det syns fortfarande inte på mina sidor på bostadsbolagets hemsida.

Det är första gången någonsin som jag inte betalat hyran i tid så känns piss. Får detta konsekvenser för mig? Jag förstår inte varför inte autogirot drog hyran som vanligt, det fanns täckning på kontot och jag har inte ändrat något på autogirot. Någon som kan ha nån aning vad som gått snett? Vad göra?

• Svar på tråden Autogirot drog inte hyran
  • Anonym (Sandra)

Ring banken och fråga om vad som gick snett!

• Ms H

Nej, det får inga konsekvenser. Tacka hyresvärden för att han/hon berättade att betalningen inte inkommit och säg att du ska ta kontakt med din bank och höra vad sol gått fem med autogirot. Och kontakta banken med frågan.

• Anonym (Nej)

Så länge det inte händer fler ggr så ingen fara. Har också varit med om att hyresvärden ringt och undrat varför hyran inte kommit in. Det hände en gång och jag fick väldigt bråttom kan jag säga. Tog inte lång tid innan jag fixat det. Hade en jättebra relation med bostadsföretaget efter det så det var inga problem. Fick försöka be om ursäkt och va så trevlig och tillmötesgående det bara gick när de ringde.

Nåt hade blivit fel med autogirot men efter det kollar jag alltid varje månad att det funkar

Svar på tråden Autogirot drog inte hyran