• Strangely

Förtjänar Pappa detta?

Är så vilsen och behöver feedback ifrån er!

Min mans pappa har funnits väldigt sporadiskt i hans liv, även i vuxen ålder kan det gå flera månader innan de hörs. Något min man inte bryr sig särskilt mycket om.

När min man fyllde 30 år ringde pappan och grattade och sa något om att han skulle bli bjuden på en middag framöver. Detta har dock inte hänt. Och lovord hit och dit är förekommande. Nu till min fråga, pappan fyller 50 år och vi är bjudna på fest. Min man är fast bestämd att vi inte ska köpa något till han utan enbart en blomma.

Kan man komma på 50 års fest med enbart en blomma?

Av olika omständigheter och flertalet barn inblandade kan vi inte bryta kontakten. Annars hade vi nog övervägt det alternativet.

• Svar på tråden Förtjänar Pappa detta?
  • Carambolan

Det låter som att det inte finns något direkt agg här, utan helt enkelt som att både pappan och sonen är dåliga på att ta initiativ till kontakt? Sån är min pappa också och jag i min tur känner att vi inte har så mycket gemensamt så jag brukar inte heller ta initiativ att ses eller höras. Blir väl till jul och när barnen fyller år, ungefär. Varje gång han ringer tror jag att nån har dött.

Det är däremot inget skäl att vara oartig. Gå på festen. Ta med en rejäl bukett och en flaska champagne eller liknande, om ni har svårt att komma på en mer personlig present.

• Birgitta02

Tycker det är helt ok att komma med blomma!

• Anonym (J)

Ge en blomma och lova en middag i framtiden. Som glöms bort.

• Strangely

Tänker att jag köper en snittblommebukett och en flaska skumpa. De blir nog bäst ????

• Anonym (a)

klart en blomma är ok om de inte brukar ge varann en massa presenter. Tycker sonen ska få bestämma detta.

• Anonym (Hejhej)
    Strangely skrev 2017-03-07 18:18:08 följande:

Tänker att jag köper en snittblommebukett och en flaska skumpa. De blir nog bäst ????

Låter bra men varför ska du köpa det och inte din man vars pappa det handlar om?
  • Strangely

Handlar enbart om att jag har tid dagen innan blommorna ska ges, och att jag har bättre öga för blommor än han. Har hänt flertalet gånger då han kommer hem med mer eller mindre vissna blommor. ???? Inget annat..

• No Logo

Blombukett från din man enligt hans önskemål, sen kan ju du välja att ge svärfar något från dig.

• nevermind
    Anonym (J) skrev 2017-03-07 14:52:02 följande:

Ge en blomma och lova en middag i framtiden. Som glöms bort.

Svar på tråden Förtjänar Pappa detta?