• Anonym (sjukpensionär)

Mindre vinst på lotto osv. Vad skulle du göra?

Jag hade turen att vinna en mindre summa pengar på gratisspinn. Ca 5000 kr, vilket för mig är en halv månadsinkomst. Jag vet precis vad jag ska göra för de pengarna. Jag ska köpa en diskmaskin så mina torra och reumatiska händer slipper ifrån det mesta av disken, jag ska köpa lite kläder, vilket jag inte gjort på över 3 år, jag ska köpa några böcker och jag ska stoppa in en tusenlapp på mitt ytterst lilla sparkonto. Eventuellt köper jag en lite billigare diskmaskin och åker på en billig kryssning också.

Jag vet att för de flesta så är 5000 kr inte så mycket pengar, så jag är nyfiken. När ni får eller om ni skulle få en liten summa pengar extra, vad skulle ni göra med dem då? Lyxmiddag på restaurang? Förnya garderoben? Köpa en ny, mindre möbel? Åka på minisemester?

• Svar på tråden Mindre vinst på lotto osv. Vad skulle du göra?
  • Anonym (Sia)

5000 kr skulle jag troligen lägga in på semsterkontot alternativt köpa en fin tavla för.

Grattis till vinsten!

• Anonym (r)

Jag hade nog ärligt talat inte gjort något särskilt. Jag har aldrig brist på pengar annars så jag lan göra allt jag vill. Så ett tillskott på en halv måndagsinkomst hade inte spelat så stor roll för mig. Troligtvis hade jag sparat det.

• Anonym (a)

5000 är rätt mycket för mig, men jag hade nog spenderat summan då jag ändå kan överleva på det jag tjänar.

Jag hade köpt kläder, har dragit runt på saker sedan tonåren då jag inte haft råd att ersätta, nya skor också.
    Sedan hade jag nog köpt lite nya saker för min hobby.

Vet inte om pengarna hade räckt till mer än det, men tillräckligt ändå :)

• Guapa

5000 är inte mycket pengar för oss men det är ju alltid kul att vinna så vi skulle nog fira på något sätt, en god middag eller en weekend på nåt slott kanske. Man ska fira så fort man får chansen, smått eller stort, det gör livet roligare :)

• Anonym (J)

Grattis till vinsten:) Hoppas livet blir liiite lättare för dig med diskmaskin:)

Jag hade lagt det på resekonto faktiskt, längtar till solen:)

• Anonym (Undrar)

Grattis till vinsten, men räcker 5 000 kr till allt det där?

Hade jag fått 5 000 kr extra hade jag antagligen köpt en ny mobil och kläder. Det var länge sedan jag unnade mig något sådant

• Anonym (sjukpensionär)
    Anonym (Sia) skrev 2017-03-07 18:13:56 följande:

5000 kr skulle jag troligen lägga in på semsterkontot alternativt köpa en fin tavla för.

Grattis till vinsten!

Semester låter så trevligt. 

Tack!
  • Anonym (sjukpensionär)
    Anonym (r) skrev 2017-03-07 18:14:59 följande:

Jag hade nog ärligt talat inte gjort något särskilt. Jag har aldrig brist på pengar annars så jag lan göra allt jag vill. Så ett tillskott på en halv måndagsinkomst hade inte spelat så stor roll för mig. Troligtvis hade jag sparat det.

Spara är alltid bra.
  • Anonym (sjukpensionär)
    Anonym (a) skrev 2017-03-07 18:19:02 följande:

5000 är rätt mycket för mig, men jag hade nog spenderat summan då jag ändå kan överleva på det jag tjänar.

Jag hade köpt kläder, har dragit runt på saker sedan tonåren då jag inte haft råd att ersätta, nya skor också.
    Sedan hade jag nog köpt lite nya saker för min hobby.

Vet inte om pengarna hade räckt till mer än det, men tillräckligt ändå :)

Vad gör du som hobby?
  • Anonym (am)

Jag skulle nog bara lägga in dem på kontot. Det blir giftermål i sommar så det lär gå åt pengar då :)

Svar på tråden Mindre vinst på lotto osv. Vad skulle du göra?