• Anonym (Orolig)

Någon mer som opererats för ljumskbråck?

Hej,

Har nyligen opererats för ljumskbråck på båda sidor. Det var en titthålsoperation och två nät sattes in för att förstärka. Finns det någon här som har gjort en sån här operation med nät? Hur mår ni? Hur mycket känner ni av näten? Har ni ont i ljumskarna? Är lite orolig inför framtiden och hur mycket jag kommer att påverkas av näten och tänka på dem.

• Svar på tråden Någon mer som opererats för ljumskbråck?
  • Anonym (N)

Har en bekant, som har gjort det. Han mår bra.

• Anonym (Orolig)

Tack! Någon mer som har erfarenhet?

• Anonym (Igen)
    Anonym (Orolig) skrev 2017-03-07 20:49:05 följande:

Tack! Någon mer som har erfarenhet?

Ja, och har berättat om det tidigare för dig.
  • Anonym (xyz)

Jag har ljumskbråk på ena sidan och har blivit erbjuden operation. Enligt kirurgen är det 10% som känner av nätet efter operation, fast det framgick inte hur stort problem det innebär.

• Anonym (Helt OK)

Jag fick mitt första nät för två år sedan och mitt andra för två månader sedan. Nu känner jag ingenting, gör sit-ups som förr och det enda som märks är betydelselösa svullnader och operationsärr.

• Anonym (Orolig)
    Anonym (Helt OK) skrev 2017-03-13 05:33:34 följande:

Jag fick mitt första nät för två år sedan och mitt andra för två månader sedan. Nu känner jag ingenting, gör sit-ups som förr och det enda som märks är betydelselösa svullnader och operationsärr.

Tack för att du delar med dig! Så skönt för dig att det gått så bra. Önskar jag kunde säga detsamma. Har fortfarande mycket värk och är begränsad i hur mycket jag kan röra mig under en dag, vilket ställer till det med hämtningar och lämningar på dagis och fritids och alla annat som ska göras... :(

Som jag förstår dig så lever du helt som vanligt nu två månader efter operationen? Och även efter första operationen kändes allt bra utan komplikationer och värk?
Svar på tråden Någon mer som opererats för ljumskbråck?