• Anonym (beff)

Näringsdryck UTAN mjölkprotein?

Jag har väldigt svårt att hålla vikten, uppåt alltså. Hur mycket jag än äter lägger sig inget, går bara NER i vikt. Läkarna har kollat massa prover, TSH, m.m. Säger sig inte se något konstigt.

Fick som förslag av kollega att prova näringsdryck men de enda som fanns på lokala Apoteket innehåller mjölkprotein, som jag inte tål.

Känner någon till något bättre eller annat alternativ som INTE innehhåller mjölkprotein? Gick inte att prata med sjuksköterskan på VC heller för hon började ifrågasätta massa saker (tyvärr ingen bra VC)

• Svar på tråden Näringsdryck UTAN mjölkprotein?
  • Aniiee

ProvideXtra. Hyfsat goda också (druckit några... tusen eller så....) Det finns på apotea om du vill köpa några och testa.

Projekt 100 maträtter för under 30 kr per portion klar! On to the next one!
  • Aniiee
    Aniiee skrev 2017-03-08 21:29:30 följande:

ProvideXtra. Hyfsat goda också (druckit några... tusen eller så....) Det finns på apotea***** om du vill köpa några och testa.

i 4-pack, tänkte jag skriva.... Tycker att svart vinbärs-varianten är godare än apelsin-ananas, men jag är inte så svag för ananas.
    Projekt 100 maträtter för under 30 kr per portion klar! On to the next one!
  • hejsoka

På sjukhuset jag jobbar brukar köket göra egen "energihutt" till patienter som har svårt att få i sig ordentligt. Om du googlar på "energihutt" och klickar på översta resultatet (från Region Jönköpings län - "plus.rjl......")

Vi brukar göra hutt 1 eller 2 och det går säkert byta ut till mjölkfri yoghurt/fil? sånt finns väl i soya eller havre?

De smakar egentlien äckligt med tanke på all olja men man tar ju bara 2 msk åt gången så det går ju pressa i sig

Svar på tråden Näringsdryck UTAN mjölkprotein?