Pyse skrev 2017-03-11 18:40:06 följande:
Hej! Jag har precis fått 9 hela graviditetdveckor. Fredagen den 3e var jag på Vul för datering. Läkaren sa att fostret var 6 veckor gammalt, vi blev osäkra på om det kunde stämma. En vecka senare gjorde jag nytt VUL med samma läkare, då sa han att fostret var 6+4 och därav fattades 2 millimeter, han kunde se hjärtat slå. Fick ny tid om två veckor. Är så orolig att jag inte vet vad jag ska göra. Tycker att illamåendet har avtagit, har dock fortfarande ömma bröst. Kan det vara så att fosret kan växa ikapp? Skulle vara så tacksam för lugnande ord.
Jag var på tidigt VUL i vecka 6. Då kunde man bara se en graviditet men knappt ett foster. Än mindre nåt hjärta som slog. En vecka senare såg man både bebis och hjärtat!
Jag förstår att du är jätterolig. Det skulle jag också vara. Och väntan är outhärdligt lång! Men det Är stor chans att allt är bra. Om bebis vuxit från ett VUL till ett annat så är det ett mycket bra tecken.
När jag väntade trean visade VUL att jag var typ 4 dagar kortare gången än jag trott. Nästa VUL blev jag framflyttad igen. Det är svärta aTT mäta rätt när bebis är så liten. 2 mm i detta stadie gör stor skillnad i tid. Men det är lätt att mäta fel beroende på hur bebis ligger.
Hoppas tiden går
Snabbt nu och att allt ser bra ut nästa gång!