• JVIVJSG

Chefen frågade inte mig om jobbpass

Det känns som om den här tråden inte ska ligga här, men jag hittade ingen "jobbkategori".

För en och en halv vecka sedan började jag min första "vid behov-anställning" där jag och en annan tjej började samma dag. Den enda skillnaden mellan oss är att hon har tidigare erfarenhet av samma jobb och kom såklart därför snabbare in i jobbrutinerna. 

Jag är lite lätt paranoid i min natur och fick snabbt för mig (eller så är det sanning) att chefen tyckte bättre om henne, men jag gjorde så gott jag kunde med allt och frågade kollegorna om hjälp om det var något som var oklart. Jag kan även tillägga att jag jobbat varje gång dom behövt någon och det har hon inte kunnat göra eftersom hon redan har ett annat jobb vid sidan om. 

Igår frågade han henne om hon kunde jobba idag, vilket hon inte kunde. Jag trodde då att frågan skulle gå över till mig, men ingenting hände. Som sagt, det här är min första anställning där man inte går efter ett schema men varför blev inte jag tillfrågad när dom alltså behövde en extra person idag och hon inte kunde? Ska jag ta upp detta med chefen eller ska jag ligga lågt?

• Svar på tråden Chefen frågade inte mig om jobbpass
  • Poppy75

Har du redan jobbat eller ska du jobba i flera dagar ? Chefen kanske bara ville undvika att du jobbar för många dagar i sträck eller inte får den dygnsvila som du ska ha. Eller så kanske det var någon uppgift som hen var tveksam till om du skulle klara av.

• JVIVJSG

Vi har inget schema, utan får reda på vid dagens slut om vi ska jobba dagen därpå och alla har samma arbetsuppgifter. Det är därför jag blir orolig. 

• Carambolan

Finns det kanske fler än ni två som är behovsanställda?

• JVIVJSG

Det gör det säkert, men eftersom jag stod bredvid så blev det så konstigt. 

• Carambolan

Chefen har säkert en informell turordningslista i huvudet för att alla ska få jobba ungefär lika mycket.

• Steven01

Ett råd direkt här: FRÅGA om det är nåt du undrar över!! Chefer har mycket att ansvara för och tänka på och kan inte gå runt och tankeläsa, vill du veta nåt så fråga. det kommer garanterat fungera bättre än att söka hjälp på FL.

Svar på tråden Chefen frågade inte mig om jobbpass