Hur är det att jobba som förskollärare?
Hej! Funderar att söka förskollärarutbildningen på LTU i vår. Men är så osäker!! Har egentligen ingen erfarenhet av små barn, jag känner mig bekväm och tycker de är roliga att vara runt de få tillfällen jag varit det men kan väl inte säga att jag har tillräcklig erfarenhet för att brinna för barn. Utbildningen lockar för tillgången på arbete, att det finns även på landet och sen har jag fått höra att jag nog skulle passa med det med min personlighet.
Vet ju att det skriks efter pedagoger men är samtidigt rädd att det blir "för mycket" när man väl kommer ut i verkligheten. Vill inte leva för att jobba, utan jobba för att leva. Har läst en massa olika artiklar som inte direkt är lugnande. Bor själv i Norrbotten och inte i någon storstad (kommer i så fall söka mig till förskolor lite närmare landet och i byar) och hoppas någon som har erfarenhet från att jobba som förskollärare kan komma med lite information. Hur ser era dagar ut? Positivt/negativt och tips, råd? Skulle ni hoppat på utbildningen trots denna osäkerhet? Finns det även någon som gått utbildningen vid LTU som har info? :)