• Anonym (Jag)

Kan någon förklara hur man kan tappa känslor utan anledning!!!

Jag har ett 9 åringt förhållande och två barn ..

Jag har egentligen inget att klaga på i vårat förhållande , vi har aldrig bråkat.. samma syn på ekonomi barn osv...

men.. jag har börjat fått bekräftelsebehov av andra och har även varit med en annan (vet att det är kasst)

Har berättat detta för min sambo..

Han vill att allt ska bli bra och att allt ska kännas bra mellan oss ... men jag känner mig bara helt tom !

Kan inte ens ge ett ordentligt svar på varför mina känslor har svalnat !:(

Tycker så synd om honom..

Och även jag skulle vilja att allt skulle kännas bra , men av någon anledning gör det inte det...

men han tar inte att det inte finns någon anledning ...

• Svar på tråden Kan någon förklara hur man kan tappa känslor utan anledning!!!
  • Anonym (w)

Stress/30-40-50årskris/jobba för mycket/dödsfall i släkten

allt möjligt kan orsaka tomhetskänsla, måste inte vara att det är fel på relationen, kan vara något annat som påverkar. Äter du någon medicin tex? 

• Carambolan

Efter så lång tid tillsammans är det nog väldigt vanligt att helt enkelt bli uttråkad och sakna att få spänning, bekräftelse och ombyte i vardagen (både sexuellt och emotionellt). Fundera på om det finns något sätt som du skulle kunna och vilja hitta såna kickar tillsammans med din man istället för att gå skilda vägar. Det vanligaste i er sits är väl att separera, men samtidigt finns det många som antingen söker sig mot öppna förhållanden, swingersklubbar och liknande medan andra försöker nystarta sitt eget förhållande genom att prova nya saker och utsätta sig för nya situationer tillsammans.

• Anonym (Jag)

Visserligen är jag 30 och kanske har 30 års kris på något sätt..

När jag va med den andra va det som jag "vakna upp" och allt kändes mycket "värre" än innan ... alltså känslorna för min sambo försvann mer efter... Och jag har nästan känt mig som kall efteråt.. trotts att det borde vara omvända roller ...

Jag har nästan känt att jag knappt vill peta på min sambo och när han vill kyssa mig mer intensivt har jag dragit mig undan..

men jag vet inte varför det blivit såhär vilket gör mig ledsen.. för skulle vilja kunna ge honom ett bra svar , vilket jag inte kan...

• Farfallos

Att bli uttråkad och vilja ha förändring är en del av människans natur. Om vi inte hade önskat det så hade vi fortfarande levt i grottor. Men det finns en annan sida av myntet, och det är trygghetstörst. Samtidigt som vi människor vill ha nytt så vill vi ha trygghet, och ofta det som är som det alltid har varit. Nytt utmanar tryggheten som din man står för, eller? Grejen är väl att det inte längre är så att din man står för tryggheten. Du vet att du skulle klara dig bra utan honom, så "nytt kött" utmanar inte alls din trygghet. "Nytt kött" skulle bara vara lite spänning, som ny smak på Yoggi. Lite bekräftelse uppe på det hela och saken är klar.

I din mans ögon kan du ha ökat i status nu när han vet att någon annan vill ha dig, och kanske skulle du känna samma sak om du visste att han hade fått smaka förbjuden frukt.

Om ni har ett bra förhållande, men utan attraktion och spänning så tror jag att ni ska överväga att tänja på gränserna. Det finns seriösa klubbar för par som er. Tänk efter - Vad har du/ni att förlora?

Svar på tråden Kan någon förklara hur man kan tappa känslor utan anledning!!!