Hjälp! Vad använda i spjälsäng? Ikeas produkter?
Hej!
Väntar mina första barn och blir helt snurrig av allt som tillhör en spjälsäng. Eftersom vi väntar tvillingar så känns Ikeas produkter som ett bra alternativ då de är snäppet billigare, då vi behöver dubbelt av allt. Det vi funderar på är SUNDVIK spjälsäng, VYSSA VACKERT bäddmadrass, LEN madrassydd, HIMMELSK spjälskydd, LEN stjärna täcke, HIMMELSK bäddset, ÄLSKAD bäddset. Har förstått att täcke ska man inte använda första tiden men eftersom vi har 13 mil till Ikea köper vi allt komplett så vi har hemma då det är dags att börja använda täcke. Eller är jag helt fel ute där ang täcke? ;) Det jag även är fundersam över är kudde?! Ska man ha en plattare kudde i spjälsängen samt vagnen direkt från start eller ska man vänta med kudde tills de blivit lite större? Vad rekomderas för kudde? Samt filt, vad rekomenderar ni att man ha för filt då de ska sova? Ska dom ha en extra filt var? Som sagt så kommer dom i sommar. Tycker det är det är jätte svårt att veta just det här med kudde och filt så ni får mer än gärna hjälpa mig och komma med era åsikter och erfarenheter. Har ni erfarenheter av Ikeas produkter enligt ovan är jag även där nyfiken på höra era synpunkter :)