• Äldre 9 Mar 17:05
    6543 visningar
    5 svar
    5
    6543

    Kub tyda papp A värden!

    Hej! Idag skulle jag ha gjort kub test men var någon dag för tidig så blev hemskickad och en ny tid igen om en vecka. Men helt underbart att få göra ett ultraljud ändå!!

    Nu till min fråga, jag fick med mig några papper hem där mina blodprovssvar står med då har jag fått på

    B-hCG 87,10 IU/I och

    pappA 0,310 IU/I

    "IU/I" säger mig ingenting!! Men när jag söker runt så får jag fram att mina pappA värden är riktigt riktigt låga.... är det någon som kan något om detta!!? Behöver jag vara orolig?:( tack!!

  • Svar på tråden Kub tyda papp A värden!
  • Äldre 10 Mar 12:25
    #1

    Mitt S-PAPP-À värde är 0,579 IU/L. Säger mig dock ingenting? Försökt googla lite men hittar inte mycket fakta.

  • Äldre 10 Mar 22:20
    #2

    Nej det enda jag får fram är att under "1" är lågt men jag förstår inte hur dom räknar det så de är ju så svårt att säga...

    Har du gjort kub test som att du vet dina papp-a värden och isf fick du bra/ok siffror? :)

  • Äldre 10 Mar 22:21
    #3

    Okej. Har inte gjort kubtestet. Är i v 11 så har bara tagit själva blodproverna inför det.

  • Äldre 10 Mar 22:24
    #4

    Vart fick du fram att man ska ha över 1?

  • Wed 7 Sep 2022 12:07
    #5

    Hej, hur gick det för dig? Jag har fått ungefär samma låga PAPP-a som dig och är jätteorolig.

Svar på tråden Kub tyda papp A värden!