• Svar på tråden Tips på gratis gravidboxar
  • Carambolan

När du beskriver deras "deals" har du missat att man i flera av dem inte bara går med i deras egen kundklubb utan också samtycker till att de delar personuppgifterna till andra samarbetspartners (alla som stoppat nåt i boxen). There's no such thing as a free lunch, man betalar dem genom att ta emot reklam och telefonförsäljare i månader framöver.

• Linnis92

Och för att inte tala om allt skit som kommer i mailen efteråt. Fy fasen.

• Smulan55
    Carambolan skrev 2017-03-10 05:54:38 följande:

När du beskriver deras "deals" har du missat att man i flera av dem inte bara går med i deras egen kundklubb utan också samtycker till att de delar personuppgifterna till andra samarbetspartners (alla som stoppat nåt i boxen). There's no such thing as a free lunch, man betalar dem genom att ta emot reklam och telefonförsäljare i månader framöver.

Det har du helt rätt i. Får lägga med det, tack för input! 
  • Smulan55
    Linnis92 skrev 2017-03-10 06:41:23 följande:

Och för att inte tala om allt skit som kommer i mailen efteråt. Fy fasen.

Ja... men oftast brukar det räcka att man säger upp nyhetsbrevsprenumerationen..
    Men det är helt klart frågan om vad man tycker att man orkar med. Vissa älskar ju gratissaker och lägger gärna en stund på att bli av med dessa sen, medan andra (vilket också är förståeligt) verkligen inte orkar med sånt. Glad
  • Smulan55

Goboken är dels inte gratis, välkomsterbjudandet är gratis men portot kostar 59:-
    Och när du gått med är du med i bokklubben och får böcker (som kostar  149?199 kr (+ 49 kr i porto/exp). varje månad.

Detta är det många som missar, och då blir inte paketet (nästan) gratis längre. Men de marknadsför sig gärna som att de har ett gratispaket, och riktar sig mycket till gravida.

• Marialia

Jag gick med i diverse klubbar under min första graviditet. Fick missfall i vecka 16 och orkade sätta mig och gå ur alla klubbar. Hade inte beställt något och de flesta skickade bara nyhetsbrev, förutom go boken.

De skickade hem saker och ringde. Trots att jag meddelade när de ringde att jag fått missfall fortsatte de ringa och skicka hem saker där de gratulerade och lyfte olika utvecklingsfaser hos "mitt" barn.

Vi hade väldigt svårt att bli gravida igen så dessa samtal och brev var som att strö salt i såren. Efter att ha samlat ork mailade jag dem och sa ifrån ordentligt. Först då slutade de höra av sig.

Har nu en 10 veckors bebis och kommer aldrig gå med i Go boken!

• Smulan55
    Marialia skrev 2017-03-10 10:48:08 följande:

Jag gick med i diverse klubbar under min första graviditet. Fick missfall i vecka 16 och orkade sätta mig och gå ur alla klubbar. Hade inte beställt något och de flesta skickade bara nyhetsbrev, förutom go boken.

De skickade hem saker och ringde. Trots att jag meddelade när de ringde att jag fått missfall fortsatte de ringa och skicka hem saker där de gratulerade och lyfte olika utvecklingsfaser hos "mitt" barn.

Vi hade väldigt svårt att bli gravida igen så dessa samtal och brev var som att strö salt i såren. Efter att ha samlat ork mailade jag dem och sa ifrån ordentligt. Först då slutade de höra av sig.

Har nu en 10 veckors bebis och kommer aldrig gå med i Go boken!

Vad ledsamt att höra, förstår att det är det sista man vill när man precis fått missfall :( Och ringa också!! 

Men grattis till bebisen! 
  • avocadoo

Ett tips är att när bebisen har kommit registrera er både mamma & pappa i liberos kundklubb för då får ni dubbla kuponger :) Många bäckar små...

Svar på tråden Tips på gratis gravidboxar