• woodridgeemprium

mensen efter förlossning

Hej
    Fick barn för ett halvår sedan och har haft en mens sedan dess. Men andra mensen hade jag samma symtom som i vanliga fall ont i mage å rygg och det blödde en gång men sen inget mer. Hur har det varit för er andra? Emellanåt känns det som att det gör ont i magen och ryggen men det kommer inget blod. Hur var det för er?

• Svar på tråden mensen efter förlossning
  • Linnis92

Jag fick min mens 2 månader efter förlossningen och den blev regelbunden direkt. Mensvärkarna var mindre än innan graviditeten men jag blöder 2-3 dagar mer än förut.

• woodridgeemprium
    Linnis92 skrev 2017-03-10 08:00:42 följande:

Jag fick min mens 2 månader efter förlossningen och den blev regelbunden direkt. Mensvärkarna var mindre än innan graviditeten men jag blöder 2-3 dagar mer än förut.

Skönt att det blev regelbundet direkt!
  • filuring

ammar du kan det påverka. jag fick mens efter 6 månader jag ammade ganska mycket. tog ca ett halvår innan den blev regelbunden. har fått ondare vid ägglossning och illamående i samband med mens vilket jag inte hade förut!

• woodridgeemprium
    filuring skrev 2017-03-10 09:48:42 följande:

ammar du kan det påverka. jag fick mens efter 6 månader jag ammade ganska mycket. tog ca ett halvår innan den blev regelbunden. har fått ondare vid ägglossning och illamående i samband med mens vilket jag inte hade förut!

Jaha, men hade du så att det kom mens en gång och sen inget mer?
  • filuring

[quote=77485644][quote-nick]woodridgeemprium skrev 2017-03-10 09:57:24 följande:[/quote-nick]

Jaha, men hade du så att det kom mens e

minns att jag ammade lite mindre då kom mensen och så va det en period med mer amning då kom det ingen mens. sen kom de igen. Men oftast va det en skillnad på nån vecka.

• Kattflickan

Jag har precis fått tillbaka mensen efter att ha slutat amma min 18 månaders. Tre veckor efter avslutad amning kom mensen. Exakt samma sak med det äldre barnet. Dock blöder jag extremt mycket. Känner mig lite matt faktiskt. Men har inte haft mens sen november 2014 så det är kanske därför

Svar på tråden mensen efter förlossning