• Mymlan1986

tyngdtäcke/Lindapåsen

Hej!

Är det någon som testat Lindapåsen från Babysleep eller annat tyngdtäcke?
    Min son på 10 månader har svårt att komma till ro när han ska sova, sparkar skriker och ställer sig upp i sängen. Flera gånger har det hänt att han, efter att ha sovit en stund skriker helt hysteriskt och otröstligt. Detta gör han i sömnen och det tar ibland långt tid innan han vaknar och när han gör det är han förvirrad som om han inte förstår vad som hänt. Jag misstänker att det kan vara nattskräck.
    Så nu har jag funderat på om detta kan hjälpa oss, men dom är ju rätt dyra så jag behöver råd från er :)

• Svar på tråden tyngdtäcke/Lindapåsen
  • Maddi

De rådet vi fick, innan man köper tyngdtäcke, var att stoppa i trasmattor i påslakan motsvarande vikt på tyngdtäcket.

• Mymlan1986
    Maddi skrev 2017-03-10 16:39:45 följande:

De rådet vi fick, innan man köper tyngdtäcke, var att stoppa i trasmattor i påslakan motsvarande vikt på tyngdtäcket.

Okej, hmm han sover inte med täcke på sig nu, bara pyamas och när han somnat lägger vi över en babyfilt. Vi nattar honom inlindad i ett tacke som han också har som snutte. Men jag kanske ska testa ett täcke med påslakan och trasmatta.
    Fungerade det för er?
  • Klsl

Som större barn funkade det rätt bra på mig att vira in mig i en filt för att komma till ro. Sonen (också större) har kedjetäcke på recept. Funkar bra. Men prova med tex något annat lite tyngre som sagt o se om det accepteras innan ev köp.

• Maddi
    Mymlan1986 skrev 2017-03-10 19:43:54 följande:

Okej, hmm han sover inte med täcke på sig nu, bara pyamas och när han somnat lägger vi över en babyfilt. Vi nattar honom inlindad i ett tacke som han också har som snutte. Men jag kanske ska testa ett täcke med påslakan och trasmatta.

Fungerade det för er?

Nix det fungerade inte för oss, vårat barn va 3 när vi testade och han blev bara irriterad han vill inte ha täcke överhuvudtaget.
  • Mymlan1986
    Klsl skrev 2017-03-10 20:40:40 följande:

Som större barn funkade det rätt bra på mig att vira in mig i en filt för att komma till ro. Sonen (också större) har kedjetäcke på recept. Funkar bra. Men prova med tex något annat lite tyngre som sagt o se om det accepteras innan ev köp.

Just nu virar jag in honom i täcket han sover med och efter ett tag kan han slappna av. Han är ett väldigt intensivt barn, mer än alla i föräldragruppen jag träffar och mina föräldrar säger att vi aldrig var så vilda som små. Då fick jag ändå en adhd-diagnos vid 7 år, men som "växt bort" på mig nu. Ska prova med nåt tyngre.
Svar på tråden tyngdtäcke/Lindapåsen