• Zophie

Gravid utan symptom?

Som rubriken lyder, gravid utan symptom?

Har gjort 3 cb graviditetstester alla 3 visar gravid..

men jag har inga som helst symptom.. molvärk och lite lite illamående kanske.. känner inget i brösten osv. Med första så kände jag tröttheten och ont i brösten direkt.

Orolig att det blir ett missfall.. :(

Vad har ni för erfarenheter ?

• Svar på tråden Gravid utan symptom?
  • MartingaleFootprints

Vilken vecka är du i? Det är vanligt att vara rätt symtomfri i början då det kan ta ett tag innan hormonnivåerna blir så höga att de känns av. Sen är alla graviditeter olika och vissa mår superbra genom hela en gång och mår piss en annan graviditet. :)

• larssonsyndromet

Jag är i v.18 och väntar fortfarande på mina symptom, hehe. Magen syns knappt heller, men en spratteljöns fanns därinne på ul none the less. :)

• Zophie

Åh vad kul! Grattis! Då kanske jag slipper symptom denna gången :)

• Mrs-A

Hej på er!

Jag är ny här och måste få ventilera lite...

jag och min man har försökt några månader nu och varj månad blivit besvikna...

Min mens är regelbunden och kommer ALLTID i tid...

Min mens skulle kommit i tisdags ( 7:e ) alltså 3 dagar sedan.

Jag känner inte att den är på väg...

Det som har varit konstigt är att tisdag och onsdag var jag uppblåst som en ballong. Och haft halsbränna från helvetet.

Idag är magen normal igen.

Vi vill så gärna plusa men jag vill inte gå köpa test än då jag inte vill bli besviken...

När tycker ni jag ska köpa och göra test? ????

• Huuumlan_

Hade samma som dig. Knappt några symptom. Har inte spytt och inte varit så illamående. Är idag i vecka 14 med frisk bebis :)

• Mrs-A
    Huuumlan_ skrev 2017-03-10 15:33:16 följande:

Hade samma som dig. Knappt några symptom. Har inte spytt och inte varit så illamående. Är idag i vecka 14 med frisk bebis :)

Grattis! ????

Jag vågar verkligen inte testa, känns som att det är för tidigt och samtidigt vill jag inte bli besviken ännu en gång... ????
  • MartingaleFootprints
    Mrs-A skrev 2017-03-10 15:33:07 följande:

När tycker ni jag ska köpa och göra test? ????

Är mensen redan tre dagar sen och tidigare regelbunden så är det väldigt liten risk för att du skulle få ett felaktigt negativt svar. Så jag skulle säga att du kan testa nu om du vill?
  • Mrs-A
    MartingaleFootprints skrev 2017-03-10 15:45:59 följande:

Är mensen redan tre dagar sen och tidigare regelbunden så är det väldigt liten risk för att du skulle få ett felaktigt negativt svar. Så jag skulle säga att du kan testa nu om du vill?

Aaaa... men jag har även stressat väldigt mycket denna månaden... Och asså nä, jag har en konstig känsla i nederdelen av magen det är typ spänningar ... men inte mensvärk...

jag känner mig så himla förvirrad!

Som jag skrev vill bara inte se ännu ett minus, och sedan dagen efter få mens :/

Jag ska nog köpa ett test imorgon och ta det på söndag morgon om inte mensen har kommit på besök...
  • MartingaleFootprints
    Mrs-A skrev 2017-03-10 15:51:44 följande:

Aaaa... men jag har även stressat väldigt mycket denna månaden... Och asså nä, jag har en konstig känsla i nederdelen av magen det är typ spänningar ... men inte mensvärk...

jag känner mig så himla förvirrad!

Som jag skrev vill bara inte se ännu ett minus, och sedan dagen efter få mens :/

Jag ska nog köpa ett test imorgon och ta det på söndag morgon om inte mensen har kommit på besök...

Jag förstår, det är så jobbigt att vara i limbo. Jag försökte bli gravid i 1,5 år och inbillade mig massor av symtom och testade negativt mååånga gånger innan det faktiskt var dags. Då testade jag på BIM och det var helt klart tydligt positivt. Jag var orolig för stt testa då med för var så trött på alla negativa stickor, men sen tänkte jag att det ändå var skönare att bara få reda på hur det stod still. Mensen hade ju ändå kommit om det nu var negativt så då knde jag lika gärna få reda på det via stickan någon dag tidigare. Men så var det ju positivt ;)

Håller tummarna för dig!
  • Mrs-A
    MartingaleFootprints skrev 2017-03-10 15:57:31 följande:

Jag förstår, det är så jobbigt att vara i limbo. Jag försökte bli gravid i 1,5 år och inbillade mig massor av symtom och testade negativt mååånga gånger innan det faktiskt var dags. Då testade jag på BIM och det var helt klart tydligt positivt. Jag var orolig för stt testa då med för var så trött på alla negativa stickor, men sen tänkte jag att det ändå var skönare att bara få reda på hur det stod still. Mensen hade ju ändå kommit om det nu var negativt så då knde jag lika gärna få reda på det via stickan någon dag tidigare. Men så var det ju positivt ;)

Håller tummarna för dig!

Va skönt att äntligen få ett plus efter sådan lång tid!

Tack, snälla :)

Aaa.. som sagt jag ska nog göra det på söndag morgon hoppas så jädrans mycket!
Svar på tråden Gravid utan symptom?