• Anonym (Fundersam)

Någon annan som har varit nästan helt symptomfri?

Jag sitter här och funderar som tusan och hoppas någon har varit med om samma och som kan berätta om sina erfarenheter. Jag plussade rätt så tidigt, BIM-4 för att vara exakt. Jag hade inga symptom på att jag skulle kunna vara gravid utan hade ett test hemma och testade. 2-3 dagar innan BIM hade jag mensvärk/växtvärk men på BIM-dagen på morgonen när jag gick på toa så kom det är ljusljusrosa flytning och sen inget mer sedan dess. Och dagen efter så känner jag knappt av värken längre. Det kommer ibland men väldigt svagt.

Jag har ett MA i bagaget och är såklart lite orolig att det är det som sker igen. Dock den gången hade jag både ömma bröst och växtvärk tills det slutade utvecklas i magen. Men nu har jag inga symptom alls!! Och har inte haft det heller. Hade det inte varit för att jag plussade så tidigt hade jag antagligen inte ens reflekterat över den rosa flytningen.

Så till min fråga, är det vanligt att man har mensvärk och sen att den försvinner efter BIM under en graviditet? Och är det vanligt att inte ha ett endaste symptom, eller bör jag vara lite orolig? Och snälla va ärliga nu, vad har ni för erfarenheter?

Jag har för mig att en äldre bekant sa till mig när jag va yngre att hon hade mensvärk de veckorna hon skulle haft mens, kan det vara så? Att min kropp har försökt få ut mens men att det inte har funnits något som ska ut och därför har värken upphört därefter?

Svar på tråden Någon annan som har varit nästan helt symptomfri?