• Januaribarn11

    För mycket öl?

    Jag är gravid (fortfarande ganska tidigt) men jag mår inte så jätte bra, känner mig trött och yr och har foglossning. Har också en 9 månaders son. Min man vill dricka öl ikväll, han tycker det är rimligt att dra i sig 3st starköl när man har en gravid fru och en lite bebis här hemma. Vad tycker ni? Jag tycker 2st räcker. Och egentligen inga alls, iaf inte nu.

    Hur mycket dricker era män och hur mycket är ni ok med?

  • Svar på tråden För mycket öl?
  • Anonym (Tjejkompisen)

    Hur mkt han vill men han blir aldrig märkbart berusad så det spelar ju ingen roll. Är det det du tycker är jobbigt? Hur han blir efter 3 öl?

  • Anonym (Va)

    Man känner knappt 3öl.. dont worry han kommer nog kunna ta hand om dig, om han skulle på krogen o parta skulle jag förstå.

  • Januaribarn11
    Anonym (Tjejkompisen) skrev 2017-03-10 16:06:09 följande:

    Hur mkt han vill men han blir aldrig märkbart berusad så det spelar ju ingen roll. Är det det du tycker är jobbigt? Hur han blir efter 3 öl?


    Nej Gud nej, han blir aldrig berusad. kände bara att det inte kändes "normalt" att man drack öl när man har en bebis och en gravid fru. Men tydligen haha
  • Januaribarn11
    Anonym (Va) skrev 2017-03-10 16:07:47 följande:

    Man känner knappt 3öl.. dont worry han kommer nog kunna ta hand om dig, om han skulle på krogen o parta skulle jag förstå.


    Haha jaa, han masserar mig och lagar middag och nattar bebis ändå. Men kände bara att 3 öl var lite mycket liksom. Han blir aldrig full men trodde inte man drack när frugan var gravid och man har en bebis.
  • Anonym (Tjejkompisen)

    Nej men klart man kan dricka då :) Det kan du med om de är alkoholfria :)

  • Anonym (J)

    Eftersom han inte är gravid så är det ju självklart att han kan dricka öl, så länge han inte blir full och ansvarar för barnet.

  • Anonym (F)

    Min sambo brukar ta 2-3 stark öl fredagskväll och inget som bekymrar mig .. Nu är jag inte gravid men har en 15 månaders här hemma!

  • ostpaj

    Oroa dig inte. Min utlovade skjuts drack sig full 2-3 ggr när jag hade 1 vecka, 10 dagar kvar till bf. Fast ute i en stuga i skogen med orden "det finns taxi".

  • Carambolan

    Jag skulle tycka att det kändes lite obekvämt att någon i vår familj drack så mycket ensam, men det är ju en vanefråga. Varken jag eller min man brukar dricka mer än 1-2 glas öl eller vin hemma om det inte är fest. Om ni brukar dricka så mycket öl till vardags hade jag inte tyckt att det var konstigt att fortsätta med det även när en i paret är gravid.

  • Anonym (FV)

    Konstigt starta en tråd om något man ändå är "Nej, Gud nej" med och "haha jaa han masserar lagar middag och nattat bebis Ändå" och på det blir han Aldrig berusad...

    Vad är problemet, vad är poängen?!

    Varför ens starta en tråd om att du tycker det är jobbigt om du ändå bara försvarar och guld målar det??

  • fluu

    Var är det skon klämmer då? Att du inte kan delta? Att du mår dåligt av lukten? Annars ser jag(helnykterist och allt) faktiskt inte problemet. Att inte dricka nära på förlossningen är dock en annan sak.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Anonym (oo)

    Jag kan tycka att det måste finnas en nykter vuxen som kan köra bil om det händer något. Nu är ju inte du höggravid så antar att du i så fall klarar det?

    Sen kan jag väl tycka att det är märkligt att man dricker när den andra personen i sällskapet inte gör det (men behöver inte vara en gravid person), men det är förstås olika i olika familjer
    vi tar gärna ett glas vin till maten men ska tex något barn skjutsas till en aktivitet måste en vara nykter för det, men då dricker inte den andra heller. Det känns liksom så "futtigt" att sitta där med sitt vinglas medan den andre dricker vatten. 

  • Januaribarn11
    Anonym (FV) skrev 2017-03-10 16:53:14 följande:

    Konstigt starta en tråd om något man ändå är "Nej, Gud nej" med och "haha jaa han masserar lagar middag och nattat bebis Ändå" och på det blir han Aldrig berusad...

    Vad är problemet, vad är poängen?!

    Varför ens starta en tråd om att du tycker det är jobbigt om du ändå bara försvarar och guld målar det??


    POÄNGEN var att jag ville kolla om det var normalt, ifall det finns kvinnor med män som gör likadant. För hos oss brukar det inte vara såhär, jag dricker tex aldrig alkohol. Guld målar det??? För att han inte blir full och tar hand om familjen ändå? Det kvittar för som sagt jag ville veta hur ANDRA kvinnor har det. Så vad fan är ditt problem? Jag startar vilken tråd jag vill, lek viktig någon annanstans
  • Januaribarn11
    fluu skrev 2017-03-10 19:03:40 följande:

    Var är det skon klämmer då? Att du inte kan delta? Att du mår dåligt av lukten? Annars ser jag(helnykterist och allt) faktiskt inte problemet. Att inte dricka nära på förlossningen är dock en annan sak.


    Jag är dricker aldrig alkohol så nej tack jag deltar aldrig. Har en pappa som är alkoholist så det kanske är där skon klämmer? Jag kanske bara är rädd. Sen trodde jag med handen på hjärtat inte att män med bebisar och gravida fruar satt och drack 3 öl utan vidare bara sådär.
  • fluu
    Januaribarn11 skrev 2017-03-11 06:23:54 följande:
    Jag är dricker aldrig alkohol så nej tack jag deltar aldrig. Har en pappa som är alkoholist så det kanske är där skon klämmer? Jag kanske bara är rädd. Sen trodde jag med handen på hjärtat inte att män med bebisar och gravida fruar satt och drack 3 öl utan vidare bara sådär.
    Fast varför skulle de inte kunna dricka? Jag förstår att du blir extra orolig när du har erfarenheter av alkoholism dock, det är naturligt och att du blir lite extra känslig som gravid är inte heller något konstigt.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
Svar på tråden För mycket öl?