Avstannad graviditet, testet visar 3+
Hej
Jag var på vul i tisdags, v 7+2. Läkaren sa att fostret endast var 5,8 mm och han såg inga hjärtslag.
Idag 7+5 så tog jag ett digitalt test som visade 3+.
Någon annan som varit med om liknande?
Hej
Jag var på vul i tisdags, v 7+2. Läkaren sa att fostret endast var 5,8 mm och han såg inga hjärtslag.
Idag 7+5 så tog jag ett digitalt test som visade 3+.
Någon annan som varit med om liknande?
Om man fått MA visar gravtest positivt hela tiden och upp till några månader efteråt tyvärr. Men du ska väl göra ett VUL till för ett klart besked?
Ja, det är vanligt. Det bildas fortfarande graviditetshormoner eftersom "systemet" fortfarande är omedvetet om att embryot har slutat utvecklas.
Jag ska göra ett vul på måndag, men blir tokig snart känns det som...
Jag ska göra ett vul på måndag, men blir tokig snart känns det som...
Men 3+ är ju Max? Det får man ju i v 9 också om man skulle testa med det testet.
Ja jag tycker ju att hcg nivån borde gå ner, iaf till 2-3...
Hcg nivån kan tyvärr mycket väl visa 3+ trots att graviditeten avstannat.
Jag hade normalt på mitt hcg prov trots att fostret slutats utvecklas. Rätt vanligt vid MA tyvärr.
Mitt stod 3+ och fick missfall i vecka 9.... Då fanns det inte ens ett foster, bara hinnor...
Min graviditet förra våren visade starka plus vid bim och rätt veckor med cb+ ända upp till +3. I vecka 9 var jag på vul och inget foster hittades. Blodprov togs samma vecka och två veckor efter och mina hormoner bara steg, tills graviditeten avbröts medicinskt när jag 'var i v.11'. Man kan inte använda cb+ för att skilja en fungerande graviditet från ett ma. :(
Ja jag tycker ju att hcg nivån borde gå ner, iaf till 2-3...