• Anonym (s)

Om man vet att man ska dö

Om man vet att man har rätt stor risk att dö inom en relativ nära framtid men inte har några anhöriga. Vem kan man ta prata med för att kroppen inte ska bli liggande i lägenheten i flera månader? Vågar man prata med sin hyresvärd eller kan man bli vräkt då? Kan man prata med polisen eller sjukvården?

• Svar på tråden Om man vet att man ska dö
  • Anonym (s)

Nej inget umgänge direkt, några bekanta.
    Jo jag arbetar.

• Träskvatten

Lite allmänna funderingar såhär på fredagskvällen?  Flört

Hyresvärden är ett hett tips. De lär göra rätt mycket för att slippa sanera boendet från likmask.

• Anonym (Kille)

Hr kontoret är mitt tips. Eller din chef om du har bra kontakt.

Känner till en som låg död i ca 6 till 8 månader. Brevbäraren hittade honom. Mindre kul sanering...

• Anonym (s)
    Träskvatten skrev 2017-03-10 19:28:50 följande:

Hyresvärden är ett hett tips. De lär göra rätt mycket för att slippa sanera boendet från likmask.

Nej det rör mig, menar inte allmänt. Jag är sjuk och det är mitt eget fel. Har misskött mig sen jag var tonåring. Nu har jag fått flera sjukdomar och oroar mig jättemycket för att jag kanske inte har lång tid kvar. Har en sån extrem dödsångest men ändå sitter jag här och dricker det som har gjort mig sjuk.
  • Ms H
    Anonym (s) skrev 2017-03-10 19:25:21 följande:

Nej inget umgänge direkt, några bekanta.
    Jo jag arbetar.

Då tycker jag att det är rimligt att du berättar för din chef och att du ber denne att vidta åtgärder om du uteblir från jobbet utan att ha meddelat detta. Ni kan tillsammans komma överens om hur (söka dig borde väl vara steg ett).
  • Anonym (s)
    Träskvatten skrev 2017-03-10 19:28:50 följande:

Vet inte om jag vågar prata med hyresvärden, oroar mig för att de kommer vräka mig. Har redan haft en del problem med dom.
  • Anonym (s)
    Ms H skrev 2017-03-10 19:40:50 följande:
    Då tycker jag att det är rimligt att du berättar för din chef och att du ber denne att vidta åtgärder om du uteblir från jobbet utan att ha meddelat detta. Ni kan tillsammans komma överens om hur (söka dig borde väl vara steg ett).
    Känns som en dålig ide, är inte risken att jag förlorar jobbet rätt stor då?
Svar på tråden Om man vet att man ska dö