• Miss Gul

Hydrosonografi, ÄL och graviditet?

Hej,
    gjorde Hydrosonografi (dvs kontraströntgenspolning under VUL) i torsdags. Normalt sett så borde jag ha haft ÄL nu på måndag, men fick positivt på ÄL-testet igår kväll! Eftersom det gått 2 dagar sedan spolningen så sexade vi igår, och kommer antagligen att köra på både idag och imorgon också.

MEN - OM (och detta är ett stort "om" eftersom jag uppenbarligen har problem med att bli gravid...) det nu skulle ta sig denna månad - kan det då på något sett vara farligt för fostret om det eventuellt finns rester av kontrastvätska i äggledaren? Är det någon som vet hur länge det kan ligga kvar kontrastvätska där?

Enligt gyn så var det viktigt att vi gjorde spolningen mellan mens o ÄL för att inte påverka en ev. graviditet, men han sa ingenting om hur långt efter spolningen som det kunde påverka...

Är det dumt av oss att ens försöka så kort tid efter? Vi fick inga sex-restriktioner alls, som många andra här på FL har fått men när jag läser andras inlägg blir jag lite orolig...

Alla råd och erfarenheter mottages tacksamt!!!

• Svar på tråden Hydrosonografi, ÄL och graviditet?
  • dison

Till mig sade de att man inte fick ha samlag de närmsta 24 timmarna efteråt bara, men det är pga av infektionsrisken. Tycker det är konstigt att det är så många som inte får någon information.

Svar på tråden Hydrosonografi, ÄL och graviditet?