• MammaMagdaa

    90 talsfest!!! kläder!!!

    Har fått tag i jazzbyxor, platåskor å benvärmare. Men vad har jag upptill? Är lite runt så inte allt för tight.
    Har en bomberjacka :)

  • Svar på tråden 90 talsfest!!! kläder!!!
  • MadHatter

    I mitten av nittiotalet hade jag korta a-formade klänningar, överknä-strumpor och doc martins, eller bagy "arbetarbyxor" eller manchesterbyxor och tighta second hand tshirts med tryck. Skjortklänningar var också populära, och gärna gulliga hårspännen med typ fjärilar i håret. Lager på lagerlinnen till jens hade jag också en del (spaghettilinnen)

    Tidogt nittiotal hade jag mycket flanellskjortor och "farfarströjor" - ribbstickade herrundertröjor. Levis 501.( typ 90-91/92)

    Det jag hade i slutet av nittiotalet tror jag nästan jag skulle kunna ha nu. Mycket kostymbyxor eller korta rutiga kjolar. En blus eller jumper till det. Kommer ihåg att det var en tillfällig trend med associarer med fjädrar också en kort period med väldigt färglada kläder.

  • MadHatter

    Åh jag höll på att glömma det där med att ha både byxor och klänning/kjol, det bör ha varit i mitten av nittiotalet också. Du kanske kan ha en klänning till dina jazzbyxor?

  • MammaMagdaa

    Ja jag måste gå igenom garderoben och kika vad jag har ????

  • JPT

    Flanellskjorta (tidigare 90-tal) eller tröja från Fruit of the loom! 

  • myskmalva

    Hade man verkligen benvärmare på nittiotalet? Det var väl mer ett åttiotalsfenomen? Det jag minns bäst är rymliga jeans med hög midja och ännu rymligare skjortor och t-shirts (de t-shirts som idag säljs som herrmodell var unisex på den tiden). Och så de där tröjorna som ändrade färg efter temperatur!

  • Petter och jag

    I början av 90-talet skulle kvinnor ha skinnväst. Platåskor är 70-tal för mig (om det inte är Buffalo). Benvärmare är för mig 80-tal. När kom USA-sockan? Jag vill minnas att folk hade stickade tighta koftor med pälskrage och Savann-byxor. En del hade tröjor från Champion. Beror lite påvilken stil du vill ha?

  • MadHatter

    Benvärmare minns jag inte från 90-talet däremot som sagt långa strumpor som man endera drog över knäna eller hasade ned på vaderna.

    Platåskor däremot var väldigt trendigt ett tag både platå+ klack och bara extra tjock sula. Även tjock sula på kängor, fanns också gympaskor med platåklack.

  • AnonymGästIII

    Kort överdel som visade magen och lugg som Cameron Diaz i Me, Myself and Irene(utan säd)

  • nuharjagbytt

    Jag googlade 90 tals kläder och fick flera bra träffar så testa det. Jag får inte ihop att det skulle vara benvärmare och jazzbyxor. När jag såg bild på jazzbyxor så insåg jag att jag haft typ sådana byxor. Då med knähöga stövlar och byxorna utanpå.

  • MammaMagdaa

    Benvärmarna hade ja liksom utanpå skorna men jazzbyxorna över.. svårt stt förklara haha

  • nuharjagbytt
    MammaMagdaa skrev 2017-03-11 13:27:40 följande:

    Benvärmarna hade ja liksom utanpå skorna men jazzbyxorna över.. svårt stt förklara haha


    Ja på det sättet kan jag tänka mig benvärmare. Det var utanpå byxorna som kändes helt fel.
  • nnnnnnnn

    tidigt 90-tal hade jag jeans som var höga i midjan och till det hade man en vit tunn polotröja med en långärmad piketröja utanpå.

  • nnnnnnnn

    skulle lägga in lite bilder med...



    typ sådan, fast vit, det var väääldigt viktigt...


    Med en sådan här utanpå, eller en randig


    Viktigt att det var utanpå polotröjan...
  • Bullimor
    JPT skrev 2017-03-11 09:56:11 följande:

    Flanellskjorta (tidigare 90-tal) eller tröja från Fruit of the loom! 


    Fruit of the Loom på 90-talet?
    Det hade jag i slutet på 70-talet!
  • nnnnnnnn

    Skulle jag vara fin så hade jag en ganska vid, vit blus med höga (i midjan) brunrandiga "kostymbyxor"  (brun botten, svarta och mörkare bruna ränder ovanpå) till detta hade jag givetvis beige hängslen med bruna läderdetaljer, och hängslena hängde ner såklart!

    Blusen var något liknande denna längst till höger, fast med lång ärm.




Svar på tråden 90 talsfest!!! kläder!!!