• Anonym (Fråga)

Swedbanks kreditkort

Jag har Swedbanks kreditkort. När är brytdagen på det? Från vilken datum kommer räkningen nästa månad? Jag tänker att om jag använder det den 1 mars, då borde den skulden komma i mars och ska betalas i slutet av mars. Från vilket datum går det över och ska betalas i april.

• Svar på tråden Swedbanks kreditkort
  • Ms H

Det ser du på dina föregående kreditkortssammanställningar.

• Anonym (Fråga)

Hittar inget på hemsidan. Jag har aldrig använt kortet så kan tyvärr inte titta på gammal räkning.

• Anonym (Man)

Normalt brukar de bryta runt mitten av månaden. Typ 15. Men jag har inte haft just Swedbanks kort, men många andra kreditkort o de har alla varit runt den 15:e.

• Anonym (Ekonom)

Handla ALDRIG på kredit! Så länge det inte handlar om bostad eller möjligen bil.

• K med lilla E
    Anonym (Ekonom) skrev 2017-03-13 10:28:53 följande:

Handla ALDRIG på kredit! Så länge det inte handlar om bostad eller möjligen bil.

Lägg dig inte i det du! Det där gör man precis som man själv vill. 
  • Anonym (Ekonom)
    K med lilla E skrev 2017-03-13 12:21:22 följande:
    Jo om man skiter i konsekvenserna och försöker leva ett liv man inte har.....
  • kvarnfot
    K med lilla E skrev 2017-03-13 12:21:22 följande:
    Tja, vill man vara en looser så....
  • Anonym (Karin P)

Ring kortservice och fråga 0771-48 00 40

Om brytdatum är ex den 14:e mars
    - köp den 13 mars kommer på fakturan i slutet mars och ska betalas den 14 april
    - köp den 15 mars kommer på fakturan i slutet av april och ska betalas den 14 maj

Observera att andra datum kan gälla för SWB mastercard.

Du kan också välja att betala en del av beloppet. Den del du inte betalar tillbaks på första fakturan får du då betala ränta på tills det är återbetalt.

• Anonym (Karin P)
    Anonym (Ekonom) skrev 2017-03-13 10:28:53 följande:

Tror du har tittat för mycket på Lyxfällan. De flesta människor klarar fint att hantera sin cashflow med hjälp av olika bankprodukter, skapa utjämning och hantera en oväntad räkning. Man kanske inte vill ta av sparpengar/ sälja fonder för en tillfällig händelse i ekonomin. Att använda kreditkort betyder inte per automatik att man lever över sina tillgångar.
Svar på tråden Swedbanks kreditkort