Min son är konstant förstoppad
Min son har haft problem med magen sen dag 1, men när jag helammade så sa bvc sköterskan att det var normalt att han bara bajsade 1 gång i veckan, att det kunde gå längre tid till och med. Men nu när han äter fast föda också bör de ju inte gå så länge mellan gångerna. Han har också väldigt ont om det går mer än en dag. Varje morgon har jag katrinplommon/päronpuré (egengjord) i gröten, han får i samband med det forlax jr uppblandat i vatten i sin flaska. I hans mat har jag alltid en tsk rapsolja eller kokosolja och på kvällen har jag samma i hans gröt. Ändå blir det såhär. Det känns som om det är det enda vi gör, försöker få honom att bajsa. Försöker hjälpa med pysventil när han trycker och ibland kommer det men långt ifrån alltid. Vill också vara restriktiv med den då jag hört att man inte ska använda den för mycket. Men oftast blir det en gång om dagen iaf för att hjälpa honom. Har honom ofta i grodposition och masserar men han avskyr det nu för tiden. Blir jätte ledsen när vi försöker göra det. Han vaknar ofta på nätterna och skriker. Vet inte vad jag ska göra mer, finns det något mer? Frågade läkaren om det kunde vara mjölkproteinallergi men det trodde hon inte. Någon som vet vad vi kan göra?