• Anonym (???)

Gaser av att äta potatis??

Det verkar som att jag får gaser varje gång jag äter potatis, jag är inte säker på att det endast är potatis, men jag har uppmärksammat att jag alltid får ont i magen och gaser efter jag ätit potatis i ugn, chips och pommes.

Vad beror det på? Jag har som sagt inte märkt att jag får det av något annat än just potatis.

• Svar på tråden Gaser av att äta potatis??
  • Anonym (Pottan)

Jag tror att stärkelsen av potatis omvandlas till socker och den typ av socker kan göra vissa gasiga i magen.

• Anonym (???)
    Anonym (Pottan) skrev 2017-03-11 19:59:17 följande:
    Jag tror att stärkelsen av potatis omvandlas till socker och den typ av socker kan göra vissa gasiga i magen.
    Är det något som just rotsaker gör eller just potatis? Vet inte om det här är väldigt onödig kunskap, jag har ju redan fattat att min mage inte diggar potatis så det kan jag ju undvika, men ja... att veta varför är väl...kul? Tack för svaret!
  • Anonym (Pottan)
    Anonym (???) skrev 2017-03-11 22:18:32 följande:
    Är det något som just rotsaker gör eller just potatis? Vet inte om det här är väldigt onödig kunskap, jag har ju redan fattat att min mage inte diggar potatis så det kan jag ju undvika, men ja... att veta varför är väl...kul? Tack för svaret!
    Vet faktiskst inte om det gäller alla rotsaker, du får prova =)
  • Anonym (???)
    Anonym (Pottan) skrev 2017-03-11 22:20:30 följande:
    Vet faktiskst inte om det gäller alla rotsaker, du får prova =)
    Jag har inte märkt det med andra, men man äter ju sällan så pass mycket av andra rotsaker som man gör av potatis Flört
Svar på tråden Gaser av att äta potatis??