• FinSkorpor

Ni som har en förlegad syn och fortfarande tror att det finns olika raser bland människor

Ni bittra, lågutbildade döds-nazister som delar in jordens befolkning i raser, skäms på er, ni har fel!

Jag ska upplysa er mot bättre vetande vad gäller raser.

Vi är människor. Vi är djur, eller hur? Så långt i din faktaresistenta fascist-hjärna har du väl ändå kommit att du är med på den slutsatsen, din lilla rasist-fattiglapp där!
    Katter är också ett djur, men en annan art. Likaså hundar. Vi är olika djurarter!

Här ska du få rakt upp och ner, nertrampat i halsen tillsammans med en hälsning från kamrat Schyman.

Precis som hos djurarten katter och hundar finns det inga raser.
    Alla katter och alla hundar är av samma ras Precis som hos djurarten människan.
    Hah, där fick du så att du teg, högerextrimsist-otäcking!

• Svar på tråden Ni som har en förlegad syn och fortfarande tror att det finns olika raser bland människor
  • Anonym (Jaha)

Jag måste nog säga att din högutbildade logik behöver lite påläsning... En enkel googlesökning på raskatter och "djurarten katter" borde nog göra susen för att se motsägelsen i ditt argument...

• FinSkorpor
    Anonym (Jaha) skrev 2017-03-12 06:55:43 följande:

Jag måste nog säga att din högutbildade logik behöver lite påläsning... En enkel googlesökning på raskatter och "djurarten katter" borde nog göra susen för att se motsägelsen i ditt argument...

Du hittade ett litet kryphål där, ja. Grattis!
    Kan du slingra dig ur med samma typ av argument vad gäller djurarten hund, och resterande av alla djurarter som vi känner till?

• Anonym (Jaha)
    FinSkorpor skrev 2017-03-12 07:05:52 följande:

Kan du slingra dig ur med samma typ av argument vad gäller djurarten hund, och resterande av alla djurarter som vi känner till?

Det är samma gällande "djurarten hundar" som för katter. Finns raser där med. Överhuvudtaget tycker jag det är skevt att jämföra "djurarten människan" med andra djurarter, men att jämföra oss människor med tamdjur/husdjur som det avlas raser på är rent idiotiskt.

Jag hoppas att din TS är sarkastisk, för annars ska du nog läsa på om ämnet innan du köper någons uttalande (Schyman) som "sanningen".
  • Anonym (Mångfald)

Det kallas väl inte raser nät det gäller människor (har jag fel där?), men visst finns det olika grenar av oss. Titta på en urinvånare från Kina, en från Amazonas regnskog, en från Uganda och en från Nordeuropa så ser du satt vi har drag som skiljer sej från varandra. Vi ser olika ut. Det är fint och något att vara stolt över. Varför måste alla vara lika?

• Anonym (Tjej)

Det finns människoraser också men bara en lever nu. Neandertalare och denisovan är olika människoraser. Man kan inte kalla dem andra arter eftersom de kan fortplanta sig med människor.

Dock finns teorier om att asiater är mer denisovan och vita är mer neandertalare (speciellt skandinaver) men oavsett så är vi alla (inte mörkhyade från Afrika som inte blivit utblandade) blandraser.

• Dr Nail
    Anonym (Jaha) skrev 2017-03-12 07:35:34 följande:

Det är samma gällande "djurarten hundar" som för katter. Finns raser där med. Överhuvudtaget tycker jag det är skevt att jämföra "djurarten människan" med andra djurarter, men att jämföra oss människor med tamdjur/husdjur som det avlas raser på är rent idiotiskt.

Jag hoppas att din TS är sarkastisk, för annars ska du nog läsa på om ämnet innan du köper någons uttalande (Schyman) som "sanningen".

Du HOPPAS att ts är sarkastisk? Jag vet att sånt inte alltid framgår via internet, men komigen...
  • Anonym (Jaha)
    Dr Nail skrev 2017-03-12 08:05:43 följande:

Du HOPPAS att ts är sarkastisk? Jag vet att sånt inte alltid framgår via internet, men komigen...

Jag misstänkte det från början, men man vet aldrig så dumt att ta det förgivet. Tänk så tror TS på detta, och då skulle jag kränkt hen med att kalla ut "bluffen". Jag är hellre lite försiktig på internet, då man märkt att vissa faktiskt har åsikter med skumma slutsatser :)
  • John22
    FinSkorpor skrev 2017-03-12 07:05:52 följande:

Du får nog ta och lämna in din sarkasmdetektor på reparation.
Svar på tråden Ni som har en förlegad syn och fortfarande tror att det finns olika raser bland människor