• Anonym (Ts)

Vad brukar ni köpa för sött/skräp på Ica när ni är sötsugna? Ej frukt/nyttigt alltså

Vad brukar ni köpa på närmsta matbutik när ni är sötsugna? Och då menar jag inte typ frukt, bär eller hembakat nyttigt godis. Utan saker som t ex gifflar, mums mums, marabou, lösgodis osv...

Och ni som hade tänkt svara "jag äter inte sån skit" behöver inte ens svara, tråden är inte tänkt till er :)

• Svar på tråden Vad brukar ni köpa för sött/skräp på Ica när ni är sötsugna? Ej frukt/nyttigt alltså
  • Anonym (Ts)

Själv gillar jag:

Surt godis, semlor (köper iofs bara på bageri men ändå), gifflar med mandelsmet i, kitkat, maränger (både franska och vanliga), fyllda minimunkar.

Haha inte allt samtidigt då :p

• Anonym (Ts)

Och chokladpudding med spraygrädde

• Anonym (Ts)

Och big mac, bara burgaren utan mealet

• Rödtjärnens Anna

Lakrits, både söt och salt, turkisk peppar är en stor favorit. Citronsorbet kan också slinka ner i korgen. Väl hemma festar jag på en skål sorbet med krossad lakrits på.

• Anonym (Yummie!)

Salta S, annan saltlakrits, choklad av diverse sorter, blandat smågodis (mest lakrits och choklad), wienerbröd, äppelmunkar, chokladglass, chokladmousse, chips (alltid estrellas sourcream and onion). Får man nämna hembakta saker ifall de inte är hembakta för nyttighetens skull så vill jag lägga till kladdkaka och kanelbullar. Mycket smör ska det vara i! Ibland gör jag en liten sats chokladbollssmet och äter med sked (onödigt jobb att rulla bollar när jag ska äta allt själv på en gång).

• Anonym (Nästan allt, varje dag!)

Jag småhandlare varje kväll när lillen lagt sig. Tar bilen och kör till affären. Slutar alltid med att jag Har med mig minst tre olika skräp varianter. Brukar pendla mellan:

Lösvikt(minst 1kg)

Naturgodis(minst 1kg)

Kladdkaka m glass

Ostbågar/jordnötsringar

Choklad i all dess form. Mest marabou(största förp)

Läsk(Cola eller fanta)

• Anonym (Yummie!)
    Rödtjärnens Anna skrev 2017-03-12 16:12:33 följande:
    Lakrits, både söt och salt, turkisk peppar är en stor favorit. Citronsorbet kan också slinka ner i korgen. Väl hemma festar jag på en skål sorbet med krossad lakrits på.

Den kombinationen​ måste jag prova!
  • Anonym (Mms d)

Lösviktsgodis, glass, marabou schweizernöt, dumle snacks, bullar, chokladmuffins, tårta.

Dock inte samtidigt men någon form av kombo av dessa ;)

• Anonym (D)

Nästan all choklad går in här och lösviktsgodis!Känner mig bra sen!

• Anonym (dregel)

Dubbelnougat, Snickers, Gott&Blandat, OLW's Cheese balls, Grillchips, Ballerinakex, AfterEight, lakrits.

Svar på tråden Vad brukar ni köpa för sött/skräp på Ica när ni är sötsugna? Ej frukt/nyttigt alltså