• muuppeens

Fler gravida efter + 1.5 år av försök?

Plussade äntligen den 28e februari, tog oss 22 månader innan vi äntligen fick ett +.

Hade varit jättekul att hitta fler i samma sits :)!

Vi hade påbörjat utredning i september men inget fel hittades, skulle slussas över till ivf om inget hänt innan maj..

• Svar på tråden Fler gravida efter + 1.5 år av försök?
  • SazzD

Hej! Jag är i samma sits! Vi har försökt i närmare 3 år, genomgått utredning och stod i kö för IVF förra året. Blev då gravida på egen hand, men fick missfall i v 12... Satte igång processen med ivf igen efter några månader och väntar på ny tid (blir i sommar) . Nu är jag gravid igen! ???? Men precis fått reda på det och det är svårt att våga hoppas

• muuppeens
    SazzD skrev 2017-03-12 20:21:01 följande:

Hej! Jag är i samma sits! Vi har försökt i närmare 3 år, genomgått utredning och stod i kö för IVF förra året. Blev då gravida på egen hand, men fick missfall i v 12... Satte igång processen med ivf igen efter några månader och väntar på ny tid (blir i sommar) . Nu är jag gravid igen! ???? Men precis fått reda på det och det är svårt att våga hoppas

Men oj vilken resa! Grattis till det nya plusset! Jag hoppas att ni slipper ett till missfall!!

Man önskar ju att man kunde slippa det när man kämpat så hårt/länge :(! Ingen förtjänar att få missfall..
  • heffaklumpen89

Jag är gravid nu i v 19. Detta är andra barnet men tog väldigt lång tid. Första barnet gick på första försöket men detta tog oss 16 månader innan vi fick plus. Var väldigt jobbigt och påfrestande med tanke på att första gick så fort. Använde äl-tester sista halvåret innan vi lyckades denna gången.

• SazzD

I vecka 8 nu. Fortf tidigt jag vet... Men jag tycker det känns mer denna gång. Som att det växer. Och alla mina byxor är redan för små ;)

• muuppeens
    SazzD skrev 2017-03-29 09:23:12 följande:

I vecka 8 nu. Fortf tidigt jag vet... Men jag tycker det känns mer denna gång. Som att det växer. Och alla mina byxor är redan för små ;)

Åh underbart! Grattis! Jag bara spyr! Är i vecka 7+6 :P
  • SazzD
    muuppeens skrev 2017-03-29 10:47:02 följande:

Åh underbart! Grattis! Jag bara spyr! Är i vecka 7+6 :P

Då är du 6 dagar före mig. Jag har inte spytt nåt än. Har väl en jäkla tur där.. Är mest bara hungrig och fruktansvärt kort stubin ;)
  • muuppeens
    SazzD skrev 2017-03-29 19:29:07 följande:

Då är du 6 dagar före mig. Jag har inte spytt nåt än. Har väl en jäkla tur där.. Är mest bara hungrig och fruktansvärt kort stubin ;)

Var glad för det :P ingen dans på rosor direkt! Åh, rasande för minsta lilla?
  • SazzD
    muuppeens skrev 2017-03-29 20:54:52 följande:

Var glad för det :P ingen dans på rosor direkt! Åh, rasande för minsta lilla?

Nja.. kanske inte rasande direkt. Men jag måste ofta hålla igen. Hade lätt kunnat snäsa åt folk titt som tätt :)

Har faktiskt mått illa idag...
  • GrönaDruvan

Är gravid med 3:an nu efter 18 försök och 2 missfall. Går in i vecka 27 imon. Varit en mycket jobbig och orolig graviditet och längtar så tills han är här!!

• jooo

Är i v 33 efter 2 års försök med hormon stimulering och ett misslyckat ivf där embryona inte utvecklades. Vi lyckades tillslut själva i väntan på ivf 2 :D känns fortfarande overkligt ^^

• muuppeens
    SazzD skrev 2017-03-30 21:27:06 följande:

Nja.. kanske inte rasande direkt. Men jag måste ofta hålla igen. Hade lätt kunnat snäsa åt folk titt som tätt :)

Har faktiskt mått illa idag...

Jag förstår dig, jag har blivit sjukskriven pga illamåendet nu, jobbar som servitris så kan inte hantera mat :/
Svar på tråden Fler gravida efter + 1.5 år av försök?