Äldre singelkvinnor (40+), har ni gett upp om relationer?
Jag tror att jag har gjort det. Jag vill inte vara ensam men jag hittar på ursäkter för att inte göra något åt det.
I min vardag träffar jag nästan inga män och de män jag träffar via arbete, vänner etc. är upptagna. (Vissa av dem har visat intresse för mig men det känns ju bara deprimerande.) Jag går väldigt sällan ut och då är det med väninnor som har familjer så det blir mest middag, någon drink och sedan hem tidigt.
Det som återstår för mig är nätdejting och jag kan bara inte förmå mig att börja med det. Tanken på att bli bedömd och behöva dejta flera män för att kanske, om man har tur, träffa någon gör att jag drar mig.
Jag bor i Stockholm och det mesta här är så ytligt Det är inget fel på mig, jag ser ok ut för min ålder, är smal och har ett normalt liv med bra jobb, många intressen och fina vänner men det verkar som om man måste vara närmast perfekt i dejtingsvängen. Jag är dessutom ensamstående med ett barn och det gör inte saken lättare, även om han är min stora gåva i livet.
Jag har vant mig vid ensamheten men ju äldre barnet blir desto mer börjar jag inse hur min tillvaro kommer se ut när han har flyttat hemifrån. Jag har alltså vänner och hobbies men ibland känns de ensamma kvällarna och nätterna så tunga.
Samtidigt tänker jag att jag närmar mig övergångsåldern och då kanske man slutar sakna en man. Jag har en del äldre väninnor som har levt ensamma i många år och verkar rätt nöjda med det.
Hur tänker ni kring det här? Försöker ni aktivt träffa någon eller har ni gett upp? Har ni erfarenheter av nätdejting?