• Mej 70

Ammar...går inte ner i vikt...någon mer?

Heej alla!!
    Jag undrar om det är någon mer som liksom "stannat" i viktnedgång...
    Jag gick snabbt ner 6 kg efter förlossningen...och sen 2 kg till...men de sista 3 kg verkar ha fastnat...min son är 8 veckor...Vad tror ni?
    Jag gör inget för att gå ner..än.
    Kram

• Svar på tråden Ammar...går inte ner i vikt...någon mer?
  • mammatilldig

2 veckor och bARA tre kg kvar! sådan tur har inte de flesta

• mammatilldig

8 veckor menar jag..

• Pingla med en åsikt

jag gick bara UPP i vikt så länge jag ammade. Så var du SUPERNÖJD över din viktnedgång!!!!!!!!!!!

• Nyfiken gul

det är inte alla som går ner i vikt av amningen... så var glad för det!

Många går faktiskt UPP av att amma då en del blir fortsatt hungriga av att amma.

• deluxe

Att förlita sig på ammningen till att gå ner i vikt är det nog färre förunnat än man tror...
    Jag gick inte ner ett gram under ammningen jag.

• Era

Vikten forsade av mig när jag slutade amma. Hade 5 kilo extra efter 5 mån av ammning efter 1.5 mån utan ammning låg jag på -5 kilo. Alltså minus 10 kilo på 1.5 mån. Det finns hopp även om man inte går ner allt på en gång.

• Tesan81

först gick jag ner 20 kg sen gick jag upp de, ammar ännu och går upp mer å mer

• pluttan

Jag gick upp 13 kg och 9 kg försvann vid förlossningen. Sedan de första en-två veckorna försvann ytterligare 1 kg, antar att det var vatten. Nu sitter jag här med 3 kg kvar och lilltjejen är snart fem månader. Jag har alltså inte gått ned ett dugg av amningen. Fast jag har börjat märka att det nu sakta tickar nedåt, men då menar jag saaaaakta. Den enda skillnaden är att vi är mer aktiva nu än tidigare, för jag äter lika mycket. Tänk bara på att du inte ska banta när du ammar, utan låt det ta den tid det tar. När du bantar så frigörs gifter från ditt fett som övergår i mjölken. Vore det inte för det skulle jag banta bort de sista kilona NU för jag är väldigt less på den lösa magen som är kvar

• 1980 längtar

Jag gick upp 27 kilo totalt, gick ner lite de sista 4a vackorna av graviditeten Tappade 20 kilo på 8 veckor och nu har jag ca 5 kilo kvar, men det går segt!! Nu har vi börjat promenera och jag känner att kroppen ändras, men det tar tid för oss!!! Man får inte stressa så mycket!!

Lycka till allihopa

Kramar

Svar på tråden Ammar...går inte ner i vikt...någon mer?