• Tenutex

Efter Tenutex-behandling av skabb

Heej

Jag har lite funderingar kring skabbehandling.

Blev diagnostiserad med skabb och påbörjade därefter direkt behandlingen. Tvätt, städ och helkroppsinsmörjning av Tenutex! Har gjort två Tenutex-insmörjningar, med en veckas mellanrum, där den andra/sista insmörjningen gjordes för en vecka sedan. Har sen dess fortsatt att få som små kliande knottror på olika ställen på kroppen, även på "nya" ställen där jag innan behandlingen inte hade några utslag.

Har förstått att klåda kan bestå även efter Tenutexet, men hur är det med utslagen/knottrorna? Är så otroligt orolig att behandlingen inte har fungerat...

• Svar på tråden Efter Tenutex-behandling av skabb
  • Tenutexx

Hej igen! 
    Ville uppdatera, vet att jag har sökt som en tok och önskat höra hur det har gått för andra som har haft liknande frågor. Kanske att det är någon av er som gör likadant! :) 

Det har nu gått c:a 2 veckor sen min sista Tenutex-behandling och jag kan nu säga att både klåda och de nya knottrorna/utslagen har gett med sig. Tidigare kliade det dagligen, utan undantag. Till att nu ha varit kli-fri tre dagar på raken.
    Däremot är huden fortsatt mkt känslig, känner genast om exempelvis ett hårstrå hamnar på huden haha. Men det har jag fått höra är övergående.

Så till er som är rädda för att behandlingen inte har fungerat, för mig fortsatte de rödknottriga utslagen och klådan även en tid efter behandlingen.

• saraemma4

Va skönt att läsa! Är så nojig för jag får också nya utslag... har gjort en extra behandling så allt borde ju vara borta. Får ha lite tålamod då!

Svar på tråden Efter Tenutex-behandling av skabb