• MCA

Frågor om föräldraledighet och a-kassa

Hej!

Jag skulle behöva lite tips och råd från er om det finns någon som kan vara i samma situation som mig eller har kolla på hur saker och ting fungerar när det gäller a-kassa när man varit föräldraledig.

Mitt scenario är som följer: Jag hade en fastanställning på 100% när jag Från september 2015- oktober 2016 var jag mammaledig med min son. Under mammaledigheten flyttade vi till en ny stad och jag "tvingades" då säga upp mig från mitt dåvarande jobb. Sedan började jag jobba på ett nytt jobb i oktober 2016, där har jag jobbat 75% sedan dess och tagit ut mammadagar varje vecka för att skydda mitt SGI. Iom att vi fick en ny vd nu i februari uppdagades det att det inte skrivits något anställningsavtal på mig från oktober, eller åtminstone stod det inte de jag trodde i avtalet utan jag var endast anställd som timanställd ej tillsvidare anställd (ja jag får skylla mig själv att jag inte puschat på mer för att få se avtalet men det ligger en lång historia bakom och de hör inte hit egentligen) sedan mars 2017 har jag nu en fast anställning på samma ställe på 50% och ämnar nu att stämpla upp till heltid via a-kassan. Så, där har ni bakgrunden.. nu till min fråga:

När jag nu ska skicka in arbetsgivarintyg till a-kassa osv. Ska jag skicka på mitt förra jobb (där jag jobbade innan mammaledigheten) och på den anställning jag har i dagsläget. MEN behöver jag även försöka få ett papper på de timmarna jag gjorde mellan oktober-mars då jag på papper inte varit anställd här?! Förstår om det låter invecklat men jag hoppas någon förstår hur jag tänker!

//M

Svar på tråden Frågor om föräldraledighet och a-kassa