Ungdal skrev 2017-03-13 17:13:55 följande:
Hej! Jag fick för några veckor sedan veta att jag är gravid med min pojkvän. Vi har dock diskuterat och kommit fram till att göra en abort då vi vill vänta något år till, och jag känner att jag vill leva livet lite mer innan de är dags, (är 20 år). Har fått en tid för medicinsk abort på kvinnokliniken den 20e mars, är då i v.7 (6+4), och är sååå nervös!!! Vad kan jag vänta mig? Har gick de till för er? Hur ont gjorde de? Och hur länge blödde ni? Grubblar ihjäl mig :/
Det är ju olika men för mig var det såhär (var i samma vecka som du);
Ingen smärta alls, inte som mensvärk, inget. Noll på en tioskala. Jag gjorde min på sjukhus. Satt och läste och väntade och väntade. Började småblöda efter ett tag. Gick på toa då och då. Blev lite lös i magen av medicinerna men inte så det gjorde något. Man får ett bäcken att ha i toan som blodet ska samlas i. Jag höll i det där fram så kiss/blod kom dit men resten i toan. Sedan när jag satt där en gång så kändes det som en liten klump gled ut, som en mensklump typ. Kollade i bäckenet och den var lite hudfärgad/knottrig men med blod på. Var inte så äckligt som det låter, såg ut som en pytteblodklump så jag fick kolla noga och peta lite för att se att den var lite annorlunda under blodet. Då kallade jag på skötrskan som tog bäckenet och gick ut för att undersöka.
Efter det blödde jag som en vanlig mens ungefär.
Hon kom in och sade att det var klart och de hade kollat i mikroskåp så att allt kommit ut. Sedan fick jag åka hem. Fortsatte blöda som en mens, någon dag extra kanske.
Fråga gärna om du undrar något. Jag har gjort flera tidiga aborter (tyvärr) då preventivmedel inte riktigt biter på mig.