• annonymm

Hur snart efter äl...

Hej.

Hade samlag i lördags morgon. Och idag mår jag piss! Mår illa, är svullen i magen, har nästan som små sammandragningar i livmodern. Gör ont iallafall. Är yr och almänt konstig. Kan det vara möjligt att det redan kan visas gravsymtom eller bör jag ställa in mig på att det kanske är sjukdom på g. Jag trodde att jag skulle ha äl på ev onsdag men går bara på en app. Tog äl test imorse som visade nästintill samma färg på bägge linjer.. hur tidigt efter äl märkte ni symtom? Förra grav fick jag kraftig värk och nidblödning. Plussade direkt då.

• Svar på tråden Hur snart efter äl...
  • MattssonE

Det kan ju vara så att det är själva ÄL som gör att du känner dig så? Jag ska inte säga att det är omöjligt att ha tidiga symtom, men hcg börjar väl inte tillverkas i kroppen förrän ägget har fäst vilket kan ta upp till 10 dagar. I ditt fall har ägget i så fall precis blivit befruktat vilket inte känns, inte på det sättet i alla fall.

Jag skulle gissa på att du antingen är påväg att bli sjuk eller att det är symtom på ägglossningen.

• EpicNurse
    MattssonE skrev 2017-03-13 19:05:42 följande:

Det kan ju vara så att det är själva ÄL som gör att du känner dig så? Jag ska inte säga att det är omöjligt att ha tidiga symtom, men hcg börjar väl inte tillverkas i kroppen förrän ägget har fäst vilket kan ta upp till 10 dagar. I ditt fall har ägget i så fall precis blivit befruktat vilket inte känns, inte på det sättet i alla fall.

Jag skulle gissa på att du antingen är påväg att bli sjuk eller att det är symtom på ägglossningen.

What she said!

Det är omöjligt att ha symtom som är pga graviditeten så tidigt ja! Sen kan man må konstigt av andra anledningar ex ägglossning/pms/skengraviditet. Men man kan inte ha symtom innan ägget ens har fäst :) det sker tidigast 5 dagar efter ägglossningen.
  • ungafruahlberg

Har exakt de symtomen när jag har ÄL. Men hoppas det kanske kan bli något, du får passa på mysa lite nu så kanske det kommer nya symtom av roligare orsaker ;)

Svar på tråden Hur snart efter äl...