• Vanillagorilla

Feber = PMS?

Hej!

Jag har i flera år fått feber en gång i månaden, ibland varannan. Den varar ca 3-10 dagar (en gång höll den på att hoppa upp och ner i 3 veckor). Och den ligger på ca 37,7 i morgontemp och 38,4 på dagen och resten av dagen.

Jag har blivit utredd av läkare både på längden och tvären men ingen hittar ngt fel. Jag är hur frisk som helst!

Detta har iaf skapat en oro hos mig och jag har sedan länge lidit av ångest sedan 20årsåldern som kommer och går, och detta blir värre i samband med feber för jag får sådan dödsångest! Jag är då helt säker på att det är cancer eller ngt annat dödligt som ingen kommer hitta i tid...

I tonåren led jag av något som jag själv (och flera i min omgivning) döpte till PMS. Jag blev grinig, gråtig och svartsjuk en gång i månaden, vet inte om det var vid mens eller äl.

Sedan har jag fått barn och däremellan haft hormonspiral som jag älskar! Mensen försvinner helt.

Min tanke är nu - blir jag sjuk av min hormornspiral? Eller är det PMS jag har men att kanske hormonspiralen tar udden av själva "galenheten" och " bara" ger mig ångest och feber på äldre dagar (jag är 38) nu?

Finns det några av er därute som också får feber som jag? Vet ni varför ni får det? Är det PMS eller PMDD??

• Svar på tråden Feber = PMS?
  • PaulinaL

Hej TS!

Jag har EXAKT samma problem. Gjort alla möjliga undersökningar men inte fått något svar på vad det kan vara. Funderar på att ta ut min spiral bara för att se om mina symptom försvinner, otroligt jobbigt att leva med att vara sjuk en gång i månaden. Har du fått något besked ang vad det kan vara?

Tacksam för svar!

Svar på tråden Feber = PMS?