• Vampiremamii

    Ont uppe i magen till höger

    Är det någon som varit med om samma? Fick igår efter att jag var väldigt arg o ledsen oerhört ont i magen tänker först det är nog bara stressmage då då det händer väldigt mycket i livet just nu.

    O så kom jag på att jag inte heller ätit så jag tog det lugnt o käkade lite det släppte inte. Det gjorde ont att sträcka sej frammåt. Sen i natt låg jag o höll om min man med högerarmen om honom somnade vid ca 11 - halv 12 och vaknade kvart i 2 o hade så j*vla ont i magen o ut mot höger sida.. gick upp på toa sen när jag la mej igen hade jag sjukt ont ont att andas o hitta en ställning som inte gjorde ont. Men somnade om igen.

    Idag har jag fortfarande ont.. gör ont att andas vissa rörelser gör ont o så småvärker det lite däremellan.. är gravid i v 28 har en väldigt rörlig bebbe men ska jag åka in o kolla upp detta eller iaf ringa mvc? Tänkte om det va nån annan som varit med om det? Vill förtydliga uppe i magen i höjd med magsäck o bakom revbenen på höger sida..

  • Svar på tråden Ont uppe i magen till höger
  • EpicNurse

    Låter som gallbesvär. Har ju inte riktigt med graviditeten att göra. Hör med din vårdcentral om besvären kvarstår

  • Vampiremamii
    EpicNurse skrev 2017-03-14 10:03:22 följande:

    Låter som gallbesvär. Har ju inte riktigt med graviditeten att göra. Hör med din vårdcentral om besvären kvarstår


    Ringde till mvc o dom sa att jag fick åka till förlossningen.. Så väntar på min man nu så vi kan åka dit ihop..
  • EpicNurse

    Oj det låter lite överdrivet men dom vill såklart ha ryggen fri om något skulle vara konstigt. Kan ju vara blindtarmen också, men känns osannolikt när du har ont så långt upp i magen.

  • Vampiremamii
    EpicNurse skrev 2017-03-14 13:57:44 följande:

    Hur gick det?


    Jo det gick bra visade sej vara så att livmodern trycker på "röret" mellan njuren o urinblåsan vilket gör att detta röret blir större men va ingen fara än bara lite förstorat kan bli värre men förhoppningsvis blir det inte det. Detta drabbar väldigt väldigt få gravida sa läkaren :p han sa typ få gravida drabbas men du har drabbats. Men skönt o veta att det inte va nån fara men dom sa jag skulle kontakta dom igen om jag fick mer ont:)
  • EpicNurse
    Vampiremamii skrev 2017-03-14 17:47:58 följande:

    Jo det gick bra visade sej vara så att livmodern trycker på "röret" mellan njuren o urinblåsan vilket gör att detta röret blir större men va ingen fara än bara lite förstorat kan bli värre men förhoppningsvis blir det inte det. Detta drabbar väldigt väldigt få gravida sa läkaren :p han sa typ få gravida drabbas men du har drabbats. Men skönt o veta att det inte va nån fara men dom sa jag skulle kontakta dom igen om jag fick mer ont:)


    Hydronefros? Aj!

    Men ändå att du fick ont så långt upp av det! Märkligt. Men ja, skönt att det var det och inget annat!
Svar på tråden Ont uppe i magen till höger