• Anonym (Ts)

Har mina barn "trashiga" namn?

Hej!

Undrar om ni tycker att mina barns namn är trashiga? Känns som vissa i umgängeskretsen tycker det.

Barnen heter:

JOHANNA Alma Sofia

BENJAMIN Filip August

ADAM Martin Timothy

• Svar på tråden Har mina barn "trashiga" namn?
  • Anonym (Asta Kask igen :))

Nej. Absolut inte :)

• Stårschan

Nej. De har högst rediga och ordentliga namn. Du har inte råkat förväxla "trashiga" med "tråkiga". (Tänkte om dina bekanta själva har barn som har fantasifulla hittepånamn)

• Anonym (Asta Kask igen :))

Fast lite taskigt att hänga ut dom här med en sån fråga. Tänk om deras kompisars föräldrar läser? Eller deras lärare ? Lite konstigt faktiskt .......

• Anonym (Häpp)

Alla är ok utom Timothy, det är lite trashigt

• sextiotalist

Nej, absolut inte. Alla namn är vedertagna namn (utom Timothy då), etablerade i sedan länge och man kan hitta dessa namn i alla sociala grupperingar.

• Anonym (Qwerty)

Jag kan bara inte låta bli att bli väldigt provocerad av sådana här trådar. Vem i helvete bryr sig om vad umgängeskretsen tycker?!? Ni har med största sannolikhet valt namnen med extremt stor omsorg så vem är någon, överhuvudtaget, att säga att namnen inte är fina/trashiga/whatever???

Skaffa lite ryggrad för fasen! Stå rakt och stolt och sluta lyssna på alla "haters". Du är bäst, dina barn är bäst och om någon säger något annat kan de dra åt helvete och längre!

• Stårschan

Och jag kan faktiskt bli lite provocerad åt det andra hållet. Vad är det egentligen som är så positivt med att vara totalt likgiltig inför vad ens omgivning tycker?

• flygrl

Jag tycker det e fina namn ni gett era barn. Bortse från fisförnäma fjantarna som dömer ut namnen som "trashiga". Handlar nog mer om deras ängsliga jävla behov hävda sig än om er och era barn. :/

Svar på tråden Har mina barn "trashiga" namn?