• Jennie Brunflo

VV-fråga

Om jag sparar 2 points/dag....och helgen kommer och jag märker att jag inte vill äta upp dom. Kan man strunta i det då?
    Eller är det någon poäng i att äta alla points?

Jag har sparat 2points/dag denna vecka.....omedvetet.
    Jag tänker inte ha dom till något speciellt.
    MÅSTE jag äta upp dom?

En fråga till:
    Hur mycket vatten är ett glas vatten?
    Man ska ju typ kryssa i att man dricker 8 glas. Men hur mycket är ett glas?

• Svar på tråden VV-fråga
  • Mistress

Du behöver inte äta dina sparade points. Ett glas vatten räknas som ca 2,5 dl. Lycka till. =)

• Jennie Brunflo

TACKAR!!

Är du säker på att ett glas är 2,5dl??? Det låter jättemycket...jag trodde det var sådär 1,5 eller 2dl.
    Jaja...där ser man!

• Tuva

Men om du plötsligt börjar stå still så kan det vara för att du inte ätit alla pointsen. Så tänk på det om det skulle bli så.

Jag kan inte få låna dina två? Jag har bara fyra kvar idag! :D

• Jennie Brunflo

Jag har 13 kvar idag!

• Tuva

Jag räknar ca 2 dl vatten som ett glas. Då blir åtta glas ca 1,5 l.

• busigabarnen

1,5 liter vatten räcker inte på en dag. Man ska dricka "minst" 2 till 3 liter vatten om dagen.. Dessutom, dricker man kaffe så ska man efter varje koppa kaffe dricka 2 glas vatten eftersom kaffe driver ut vätskan ur kroppen.. Bara på E:m så har jag nu druckit över 1 liter vatten.. Inte undra på att man kissar hela tiden...

• Tuva

Jo, 1,5 l räcker gott och väl en vanlig dag. Man får ju även vätska genom maten. Men mer varma dagar och då man tränar. Dessutom kan för stort vattendrickande leda till inkontinens. Det rekommenderas att man delar upp sitt vatten intag till 5-6 ggr per dag så att man slipper springa på toa stup i ett.

Svar på tråden VV-fråga