• Krussidull

Serier önskas tips

Å nu har jag kollat klart på the good wife och det var ibland det bästa jag sett Nu vill jag ha något annat å titta på i samma genger eller vad det heter. Spännande kärlek intriger m.m älskade sons of anarchy och greys anato... har ni tips på en bra serie med spänning kärlek?

• Svar på tråden Serier önskas tips
  • flygrl

Kanske kunde "Boardwalk Empire" va nåt för dig? ;) Påkostad, cool gangster serie som utspelas på 1920-talet i spelstaden Atlantic City. Bygger på verkliga personer och händelser (tex. e Al Capone med).

Martin Scorsese regisserade pilotavsnittet och serien e skapad av Terrence Winter som också va en av dom bakom "Sopranos". Rätt våldsamt och spännande men innehåller också lite romantik (of course! ;).

Säsong 4 visas på SVT just nu MEN jag rekommenderar ju starkt kolla serien från start så du kommer rätt i handlingen.

• GrönaDruvan

Jag är sjukskriven och frågade också om tips på serier.
    Började kolla på outlander, och det är den bästa serien jag nånsin sett! Helt grym!
    Hade aldrig trott att jag skulle tycka att en serie av den stilen skulle vara bra, hade bytt kanal direkt om jag såg den snabbt på tv, men tack vare alla tipsare gav jag den en chans och ångrar inte en sekund!! Kollat på de två säsonger som finns nu och väntar ivrigt på 3:an!!! Funderar på att kolla på de andra igen, för det finns verkligen ingen bättre serie!! Den har allt!!

• Krussidull

Outlander har jag sett kanon bra. Älskar seier som greys och the good wife där man får kärlek,intriger,makt mm

Har svårt för övernaturligt o monster rymden osv

Håller helt med att Outlander är o var kanon bra

• Susshi

Mayans, prequel till Sons of anarchy.

Outsiders

Revenge

Revolution

Incorporated

Riverdale

Veronica Mars

• UniformYankie

Gossip Girl, Gilmore Girls, Pretty Little Liars, Chuck, Elementary, Dexter, Game of Thrones, The Borgias, The Vampire Diaries, The Tudors, Friends, How I met your mother, Scrubs, White Collar... 
    Det är mina favoriter, speciellt Chuck, Game of Thrones, och Friends.
    De är ganska mixade genrer, men spänning och kärlek i de flesta av dem Glad

• Klickerträna

SUITS.

Den slår allt. Och då menar jag allt.
    Den är så förbannat bra!

• Krussidull

Tack för alla tips jag har nu sett säsong 3 av bron och väntar på en 4, jag tittade klart på the affair som också ska komma med en 3a. Jag är nog väldigt kräsen älskar serier som sons of anarchy där man får följa en familj och dess trauman och mycket intriger vid kärlek. Älskade the wife som är liknande man sitter och hoppas och väntar på att hon ska välja rätt man och det händer en hel massa på vägen dit. The affair är lite konstig men ändå spännande. Greys an....var bra enda tills han dog greys man.

• Anonym (tv)
    Broadchurch
    Castle
    Revolution
    Buffy the vampire slayer
    Veronica Mars
    Gossip girl
    The lying game
    Supernatural
    Outsiders
    Sons of anarchy
    Mayans