• Anonym (Ts)

Hur länge blöder man?

Den 26/3 fick jag en stor blödning efter att ha småblött under ett par veckor från och till. Tror att jag måste ha varit i vecka 7 då. Hur som helst så har jag blött väldigt mycket och det har kommit ut massor med klumpar och levrat blod. Så för drygt en vecka sedan så upphörde allting under ett par dagar och sen plötsligt så kommer det en hel flod med rött färskt blod. Sedan dess så har det kommit en hel del blod varje dag men liksom rostfärgat. Är det normalt att det är så och hur länge kan jag räkna med att det ska hålla på att blödas?

Hur lång tid tar det sen innan den riktiga mensen kommer igång igen och eftersom vi tänkt avvakta lite med att försöka igen så undrar jag om någon vet när jag kan börja ta p-pillerna igen?

Tack på förhand!

• Svar på tråden Hur länge blöder man?
  • Jag är bara jag

Jag blödde 4,5 vecka efter MA/m.f v.7. Men jag gjorde självklart en koll för att se hur mycket rester som var kvar och det var så lite så läkaren tyckte vi kunde vänta ut dom och det gick ju bra.  Så har du inte gjort efterkontroll bör du göra det.

• EpicNurse

Om blödningen har avtagit efter någon vecka och man sedan börjar blöda rikligt igen så ska man kolla upp det.

• Vildand

För mig tog det 7 veckor att få tillbaka mensen efter MF. Sen gick det fort att bli gravid på nytt :)

• Anonym (Kolla upp)

Har du varit i kontakt med vården ang ditt missfall? Låter lite som rester är kvar och det ökar risken för infektion.

• Anonym (Ts)

Inget mer har kommit sen igår så förmodar att det var sluttampen.

Nej, jag har inte varit i kontakt med sjukvården.

Svar på tråden Hur länge blöder man?