• Anonym (Otroligt nervös)

Någon som gjort kameraundersökning via näsan?

Som rubriken lyder; någon som gjort kameraundersökning via näsan? För att titta ned i halsen.

Gör det ont?

Sätter kräkreflexen igång?

Blöder man näsblod efteråt?

Hur lång tid tar det?

Är vidrigt nervös. Har extremt lättretade kräkreflexer. Har enorm kräkfobi. Och har blivit våldtagen och upplever allt som trängande extremt jobbigt.

• Svar på tråden Någon som gjort kameraundersökning via näsan?
  • Anonym (alger)

Har du sväljsvårigheter eller varför ska de göra undersökningen?

• Queennr1

Jag är En mes gällande allt sånt där. Går exempelvis inte till tandläkare utan bedövning. Men denna undersökning var förvånande nog lätt som en plätt. Jag kände ingenting efter bedövningsspray. Intressent att få se insidan på sig själv också.

Queennr1 skrev 2017-03-15 17:29:36 följande:

Jag är En mes gällande allt sånt där. Går exempelvis inte till tandläkare utan bedövning. Men denna undersökning var förvånande nog lätt som en plätt. Jag kände ingenting efter bedövningsspray. Intressent att få se insidan på sig själv också.

Tack för de orden!
    Anonym (alger) skrev 2017-03-15 16:28:41 följande:

Har du sväljsvårigheter eller varför ska de göra undersökningen?

Misstänkt cancer.
  • Anonym (Ja)

Mina stämband fick sig en rejäl törn när jag i mina ungdoms år festade med världens förkylning. Låg inne på sjukhus i en hel vecka och kunde inte prata. Då kollade de halsen med sån varje dag för att kolla om hålet i stämbanden var borta.

Det är jobbigt, det gör ont men jag varken spydde eller grät.

• AnitaB

Hej, jag har gjort en kameraundersökning (2012)via näsan då jag misstänkte att något hade fastnat i min hals.. det gjorde inte så ont som jag förväntade mig men det kändes mer obehagligt, det min läkare sa till mig efter själva undersökningen var att det inte fanns något i min hals men att jag hade väldigt många stora körtlar i näsan och jag frågade om man kunde göra något åt det han sa dock att man kunde operera bort dem men inget han rekommenderade eftersom att chansen är stor att dem växer tillbaka. Oroa dig inte för den här undersökningen den gör inte så ont som man tror som sagt OBEHAGLIGT!

Varför ska du göra den här undersökningen om man får fråga ?

AnitaB skrev 2017-03-16 02:29:01 följande:

Blödde pyttelite efteråt

Från näsan? Eller halsen?
    AnitaB skrev 2017-03-16 02:27:51 följande:

Hej, jag har gjort en kameraundersökning (2012)via näsan då jag misstänkte att något hade fastnat i min hals.. det gjorde inte så ont som jag förväntade mig men det kändes mer obehagligt, det min läkare sa till mig efter själva undersökningen var att det inte fanns något i min hals men att jag hade väldigt många stora körtlar i näsan och jag frågade om man kunde göra något åt det han sa dock att man kunde operera bort dem men inget han rekommenderade eftersom att chansen är stor att dem växer tillbaka. Oroa dig inte för den här undersökningen den gör inte så ont som man tror som sagt OBEHAGLIGT!

Varför ska du göra den här undersökningen om man får fråga ?

Misstänker cancer.
Svar på tråden Någon som gjort kameraundersökning via näsan?