• Farfallos

Killar - Vilken kroppslig egenskap kan vara en deal breaker?

Tänk att du träffar en go tjej. Hon är liksom de flesta människor (även du) inte perfekt. Vilken av nedanstående egenskaper skulle du uppleva som svårast att leva med?

...och nu kommer naturligtvis någon att ha moraliska synpunkter på denna fråga, att det bara handlar om yta osv. Och till er kan jag bara säga att - Ja, yta betyder något för alla. Tittar jag i mitt FB-flöde så verkar det framför allt gälla tjejer/kvinnor som både har väldigt tillrättalagda profilbilder och som kommenterar varandra med "Vackra kvinna!" och liknande. 

Men om du så till den milda grad retar dig på min fråga att det kliar i fingrarna så lämna gärna en fullständigt ovidkommande och syrlig kommentar. Välkommen!

PS. Lite personangrepp är också OK

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Killar - Vilken kroppslig egenskap kan vara en deal breaker?
  • Anonym (Längden)

Längden är nog det enda på listan som skulle kunna vara en dealbreaker för mig. 

• Anonym (Längden)

• Anonym (...)
    Anonym (Längden) skrev 2017-03-15 16:39:59 följande:

Samma här. Framför allt om hon är exakt 161cm.

Nej man lite allvarligt, så är det nog främst om personen ifråga har väldigt avvikande värderingar, eller väldigt avvikande sexuella preferenser (jämfört med mina, som inte är helt vanilj...), som skulle kunna vara en dealbreaker för mig.
  • Farfallos

Min tanke var att trycka upp detta resultat i ansiktet på henne nästa gång hon skriver en tråd här. Fan, stackars människa!

• Anonym (tycker)

Kan ej rösta då passande svarsalternativ saknas. Som t.ex alternativet "ingen".

• lessman

ALLA tänker enbart på yta o utseendet, ingen vill ha någon som inte ser bra ut, det är min erfarenhet av de fåtal kvinnor som jag har träffat.

• Farfallos
    Anonym (tycker) skrev 2017-03-17 02:31:05 följande:
    Kan ej rösta då passande svarsalternativ saknas. Som t.ex alternativet "ingen".
    Nej, det saknas inte. Det alternativet var inte av intresse för min fråga. Vill du låtsas att ingen av dessa egenskaper betyder mer än någon annan för dig så är det helt OK att inte rösta alls.
  • Farfallos
    lessman skrev 2017-03-17 02:34:59 följande:
    ALLA tänker enbart på yta o utseendet, ingen vill ha någon som inte ser bra ut, det är min erfarenhet av de fåtal kvinnor som jag har träffat.
    Jag vet inte vad du har för problem, men tråden berör mäns förhållande till olika attribut hos kvinnor, och nu blir det lite förvirrat. Du säger "ALLA tänker på utseende och yta" men omröstningen här visar ju något helt annat.

Tänker du kanske på kvinnors förhållande till män kanske? Ja, då hamnade du liksom i fel tråd.
  • Anonym (Juhe)

Fulhet är svårt att sätta fingret. Skönhet likaså.

• Anonym (tycker)
    Farfallos skrev 2017-03-17 05:30:42 följande:
    Nej, det saknas inte. Det alternativet var inte av intresse för min fråga. Vill du låtsas att ingen av dessa egenskaper betyder mer än någon annan för dig så är det helt OK att inte rösta alls.
    Fast frågan du ställde i trådstarten handlade inte om huruvida någon egenskap betyder mer eller mindre än någon annan, utan vilket som är en deal breaker. Två helt olika saker.

Sedan har du saker på listan som helt saknar betydelse, är oväsentliga eller som rent av innebär pluspoäng.
  • Anonym (G)

Hon får inte vara längre än mig och hon måste ha höfter och rumpa.

Svar på tråden Killar - Vilken kroppslig egenskap kan vara en deal breaker?