• Anonym (Silverfisken)

Äta silverfisk gravid?!

Alltså, det här är ingen skämttråd: idag köpte jag Findus citronbitare och eftersom jag är gravid så kollade jag vilken fisksort den innehöll. Det visade sig vara guldlax. Aldrig hört talas om så jag googlade (i tron om att det var en laxfisk vilket ju är OK att äta enligt Livsmedelsverket). Men döm av min förvåning när guldlax visade sig vara en silverfisk. Så min fråga kvarstår: kan man äta silverfisk som gravid?! Livsmedelsverket ger inget entydigt svar:-P

• Svar på tråden Äta silverfisk gravid?!
  • Anonym (ojojoj)

Är du så nojjig att du sätter dig och googlar på en Findus citronbitare så ska du INTE äta den, för ditt psykiska måendes skull.

• Anonym (Kvaddlar)

Du vet att silverfiskar är små skadedjur som lever i fuktiga badrum va? Alltså insekter. Vad är syftet med tråden. Att vara rolig eller för du framstår bara som konstig.

• CStoner

Hur tillagar man såna? Jag har ett helt gäng som kutar runt fötterna när jag sitter på dass.

• Anonym (Ettan)

Prova att googla lite innan ni är dryga kanske???

Ts, vet tyvärr inte, kanske du kan fråga din bm?

• Anonym (Ettan)

• Anonym (Silverfisken)
    Anonym (ojojoj) skrev 2017-03-15 19:00:37 följande:

Är du så nojjig att du sätter dig och googlar på en Findus citronbitare så ska du INTE äta den, för ditt psykiska måendes skull.

Psykiska måendet är det inget fel på
  • CStoner
    Anonym (Ettan) skrev 2017-03-15 19:17:21 följande:

Prova att googla själv innan du kommer med ett så insiktsfullt svar som "vet inte". Vad fan fick dig att svara? Tror du att frågan var ställd direkt till dig?

Mitt svar ver ett raljant svar på ett oerhört korkad fråga från TS.
  • Anonym (Silverfisken)
    Anonym (Kvaddlar) skrev 2017-03-15 19:09:54 följande:

Du vet att silverfiskar är små skadedjur som lever i fuktiga badrum va? Alltså insekter. Vad är syftet med tråden. Att vara rolig eller för du framstår bara som konstig.

Ingen skämttråd alltså. Inte min avsikt att vara konstig heller. Jag är disputerad och relativt allmänbildad men visste inte att det var silverfisk i maten.
  • Anonym (Silverfisken)
    CStoner skrev 2017-03-15 19:10:10 följande:

Hur tillagar man såna? Jag har ett helt gäng som kutar runt fötterna när jag sitter på dass.

Fråga Findus?!
  • CStoner
    Anonym (Silverfisken) skrev 2017-03-15 19:21:19 följande:
    Fråga Findus?!
    Kanske du också ska göra om du har frågor om deras produkter.
  • Anonym (Silverfisken)
    Anonym (Ettan) skrev 2017-03-15 19:17:20 följande:

Tack för trevligt svar
  • Anonym (Silverfisken)
    CStoner skrev 2017-03-15 19:20:27 följande:

Prova att googla själv innan du kommer med ett så insiktsfullt svar som "vet inte". Vad fan fick dig att svara? Tror du att frågan var ställd direkt till dig?

Prova att googla lite själv du! Frågan framstår då nog inte så korkad som du vill få det till.
  • Anonym (Silverfisken)
    CStoner skrev 2017-03-15 19:22:12 följande:

Kanske du också ska göra om du har frågor om deras produkter.

Nej jag litar bara på familjelivsfolket.

Men kanske inga ityologer online nu?!
  • Anonym (Ettan)
    CStoner skrev 2017-03-15 19:20:27 följande:

Trevlig typ du....Suck, vad gör fjortisar på familjeliv....Måste väl finnas andra sociala medier för er?
  • CStoner
    Anonym (Silverfisken) skrev 2017-03-15 19:25:25 följande:
    Prova att googla lite själv du! Frågan framstår då nog inte så korkad som du vill få det till.
    Jo, det är en korkad fråga. Främst pga i vilket forum den är ställd. Du känner fara för ditt foster och ställer frågan i en tråd på familjeliv.

• Anonym (Ettan)

Ts, provade att googla på guldlax ist och det verkar ok att äta :)

• CStoner
    Anonym (Ettan) skrev 2017-03-15 19:41:55 följande:
    Trevlig typ du....Suck, vad gör fjortisar på familjeliv....Måste väl finnas andra sociala medier för er?
    Jag må ha en otrevlig attityd, men det innebär inte per automatik att jag är 14 år eller har fel.

Sjyst syn du har på fjortisar förresten, när du tycker att alla beter sig svin. Fördomsfull much?
  • Rakad Apa
    CStoner skrev 2017-03-15 19:45:36 följande:

Jag må ha en otrevlig attityd, men det innebär inte per automatik att jag är 14 år eller har fel.

Sjyst syn du har på fjortisar förresten, när du tycker att alla beter sig svin. Fördomsfull much?

En fjortis är ju ett uttryck som snarare syftar på en omogen person än en fjortonåring.
    ?Livet är för viktigt för att tas på allvar.? - Oscar Wilde
Svar på tråden Äta silverfisk gravid?!