• Anonym (K)

Vad använder städerskor för rengöringsmedel hemma hos folk?

Jag använder Ajax universal spray och tycker den luktar skunk, ska köpa en ny nu. Orsaken till att vi haft den hemma fast jag tycker den luktar illa är för att min sambo alltid köper hem den och glömmer bort att jag hatar den. Hursomhelst, nu undrar jag om det finns rengöringsmedel som luktar gott? Gillar inte Ajax-lukterna överhuvudtaget. Såpa känns för omständigt, vill gärna ha en färdig sprayflaska liksom.

Några tips? Vad använder städerskor för rengöring (förutom klorin alltså)?

När jag jobbade inom vården hade vi en sprayflaska som doftade mint :p

• Svar på tråden Vad använder städerskor för rengöringsmedel hemma hos folk?
  • Anonym (K)

Drömmen vore ju om det fanns ett rengöringsmedel som doftade som sköljmedel typ

• Anonym (Jag)

Jag gillar såpa. Tycker det funkar bra och luktar gott. Jag blandar vatten och sopa i en sprayflaska så det alltid finns färdigt.

• Anonym (X x)

När jag städade hem hos folk använde jag i princip bara grön/gul såpa från grumme och yes diskmedel

• Anonym (K)
    Anonym (Jag) skrev 2017-03-16 10:01:07 följande:

Jag gillar såpa. Tycker det funkar bra och luktar gott. Jag blandar vatten och sopa i en sprayflaska så det alltid finns färdigt.

Blir inte vatten dåligt om det står stilla länge?

Hur länge håller det om man blandar såpa och vatten?
  • Anonym (K)
    Anonym (X x) skrev 2017-03-16 10:20:23 följande:

När jag städade hem hos folk använde jag i princip bara grön/gul såpa från grumme och yes diskmedel

Hm okej, hur mycket såpa ska man blanda med vatten i en såndär sprayflaska då?
  • Anonym (Malin)

Vår städerska använder bara grönsåpa (Jif till kaklet i badrummet) och deras egna produkter Gröna Gredelina.

Klorin har vi nog inte ens hemma. Känns onödigt att städa med så starka produkter!

• Lena

Det står på såpan hur den ska spädas.

Vi har vatten med en droppe diskmedel i en sprejflaska för glasögonrengöring och annat.

• Anonym (Kille)

Vi har ett par affärer i stan som riktar in sig mot städfirmor. Vet att de har en del bra grejer att göra rent med, bl.a. starkare produkter som ibland kräver lite skyddsutrustning eller i vårt fall att man är lite mer försiktigt med vart man applicerar produkten.

Du kanske kan hitta nån affär inriktad mot just städfirmor?

• Lena

Du behöver inte starkare rengöringsmedel än såpa, diskmedel och något som löser kalk.

• Anonym (K)
    Anonym (Malin) skrev 2017-03-16 10:36:44 följande:

Vår städerska använder bara grönsåpa (Jif till kaklet i badrummet) och deras egna produkter Gröna Gredelina.

Klorin har vi nog inte ens hemma. Känns onödigt att städa med så starka produkter!

.... ja det var ju därför jag skrev just "förutom klorin".
Svar på tråden Vad använder städerskor för rengöringsmedel hemma hos folk?