• NooneSkane

Skild otrogen?

När man skiljer sig och har barn har man 6månaders prövotid.
    Räknas det som otro om man skulle ligga med någon under den tiden?

• Svar på tråden Skild otrogen?
  • Farfallos

Om man tar de 6 månaderna som en betänketid så är det naturligtvis inte oproblematiskt, men om man är klar över vad man vill och inte ser de 6 månaderna som betänketid så är det bara att köra på.

• Anonym (Familjejurist)

Så fort ni är överens om att ni skall skilja er och skrivit på själva pappret så räknas inte otrohet. Det finns undantag och det är om man är med någon som anses vara den förra partners bästa vän eller nära släkting.

Det anses också ofint men räknas inte som otrohet om man har sex med barnens kamraters förälder eller någon inom skolväsendet.

Tänk på att ni har gemensam ekonomi och gemensamt ansvar för bådas egendom fram tills att bodelningen är gjord så att man kan inte ha sex i det gemensamma hemmet eller använda de gemensamma sexleksakerna. Där i räknas också att ge den tillfällige sexpartnern tillgång till den förra partnerns kläder, handduk eller tandborste.

Skall man bjuda hem någon med intentionen att ha sex med bör man inte umgås tillsammans med före detta partnern och barnen. Det anses ofint att bjuda hem nån tillexempel på fredagskvällen om hela familjen är där. Är den förre detta partnern borta kan man ha umgänge hemma tillsammans med barnen men den nya sexpartner bör inte presenteras som barnens nya pappa/mamma.

• NooneSkane

Vi är väldigt klara på vad vi vill.
    Vi har försökt få det att fungera länge.
    Provat parterapi i omgångar, hållt ihop för barnens skull.
    Har kommit till slutsatsen att det är känslomässigt över och det är dags att gå vidare i livet och fortfarande vara vänner.

• NooneSkane

Tror inte jag skulle vilja att barnen träffar en tillfällig bekantskap i hemmet.
    Är osäker på om jag skulle kunna prestera något då, eller om jag kan prestera något öht. Det kanske blir en känslomässig blockad så att man inte kan, alternativt att man blir för ivrig om man plötsligt får ha sex.
    Den som lever får se.

• Anonym (Familjejurist)

Seriöst är det så att du säkert kan hävda att det inte var otrohet, det är inte straffbart i Svensk lag så ingen behöver bry sig.

men det är stor chans att du sårar ditt ex och det är en sak du får ta i beaktning. Hur skulle du reagera om han satte på nån direkt efter papprerna är på plats, hur tror du att han skulle reagera om du gjorde det.

Fundera på hur ni behandlar varandra och gör det med respekt, ni skall samarbeta minst fram tills barnen går ur gymnasiet.

.... men gött är det ....

• PeterGB3G

Fantastiskt roligt skrivet! Vet inte om du skämtar, men det är sant alltihop såklart. Tyvärr är det väl just dom här sakerna som brukar hända!

Anonym (Familjejurist) skrev 2017-03-16 15:30:53 följande:

Så fort ni är överens om att ni skall skilja er och skrivit på själva pappret så räknas inte otrohet. Det finns undantag och det är om man är med någon som anses vara den förra partners bästa vän eller nära släkting.

Det anses också ofint men räknas inte som otrohet om man har sex med barnens kamraters förälder eller någon inom skolväsendet.

Tänk på att ni har gemensam ekonomi och gemensamt ansvar för bådas egendom fram tills att bodelningen är gjord så att man kan inte ha sex i det gemensamma hemmet eller använda de gemensamma sexleksakerna. Där i räknas också att ge den tillfällige sexpartnern tillgång till den förra partnerns kläder, handduk eller tandborste.

Skall man bjuda hem någon med intentionen att ha sex med bör man inte umgås tillsammans med före detta partnern och barnen. Det anses ofint att bjuda hem nån tillexempel på fredagskvällen om hela familjen är där. Är den förre detta partnern borta kan man ha umgänge hemma tillsammans med barnen men den nya sexpartner bör inte presenteras som barnens nya pappa/mamma.

"Jag förväntar mig inte att du ska hålla med, inte ens att du ska förstå"
  • PeterGB3G
    NooneSkane skrev 2017-03-16 15:20:51 följande:

När man skiljer sig och har barn har man 6månaders prövotid.
    Räknas det som otro om man skulle ligga med någon under den tiden?

Så länge nu bor ihop tycker jag. Har ni fysiskt flyttat isär så spelar papperarbetet ingen roll.
  • Anonym (Familjejurist)
    PeterGB3G skrev 2017-03-16 16:54:23 följande:

Fantastiskt roligt skrivet! Vet inte om du skämtar, men det är sant alltihop såklart. Tyvärr är det väl just dom här sakerna som brukar hända!

Det kanske inte är en lagboken men det är bra levnadsregler.

En anna regel när det gäller skillsmässa och otrogenhet är att man får inte ha annan typ av sex med en ny partner för än efter 8 månader. Om man tillexempel inte haft analsex med sin före detta man får man alltså inte ha analsex med en ny person förrän 8 månader efter att skillsmässan gått igenom. Detta gäller båda två men som man kan det finnas undantag om man lämnar sin fru för att man plötligt blivit homosexuell, då gäller 3 månadersregeln.
  • PeterGB3G
    Anonym (Familjejurist) skrev 2017-03-17 14:24:04 följande:
    Det kanske inte är en lagboken men det är bra levnadsregler.

En anna regel när det gäller skillsmässa och otrogenhet är att man får inte ha annan typ av sex med en ny partner för än efter 8 månader. Om man tillexempel inte haft analsex med sin före detta man får man alltså inte ha analsex med en ny person förrän 8 månader efter att skillsmässan gått igenom. Detta gäller båda två men som man kan det finnas undantag om man lämnar sin fru för att man plötligt blivit homosexuell, då gäller 3 månadersregeln.
    Haha! Fast här håller jag inte med. Go all in med en gång. Trekanter, analt, rubbet!
Svar på tråden Skild otrogen?