• RadioGardinen

Vad tycker ni om de här namnen? :)

Eleonora

Victoria

Alice

Estelle

Leonore

Sofia

Elsa

• Svar på tråden Vad tycker ni om de här namnen? :)
  • Fnollet

Alice, Sofia och Elsa tycker jag är fina namn. Victoria går an, men de andra är jag inte specielly förtjust i.

• Nopeeee

Fula. Jätte fula faktiskt.
    Uppenbart att du är royalist men kan du inte komma på något mer unikt för ditt bar än att imitera alla namnen i kungahuset?

• halfbaked
    RadioGardinen skrev 2017-03-16 16:27:42 följande:

Eleonora

Victoria

Alice

Estelle

Leonore

Sofia

Elsa

Många trådar nu du om namn. Alice, Sofia och Elsa är gångbara. Victoria är en klassiker som alltid funkar. Estelle och Leonore? Nja. Uppenbart vem man härmat.
  • 0800Anonym0800

Allt utom Elsa och Alice är ju kungafamiljsripoffs nuförtidens tyvärr. Elsa är det kanske lite kärringvarning på tyvärr.

• halfbaked
    0800Anonym0800 skrev 2017-03-16 17:26:50 följande:

Allt utom Elsa och Alice är ju kungafamiljsripoffs nuförtidens tyvärr. Elsa är det kanske lite kärringvarning på tyvärr.

Kronprinsessan heter Alice i andranamn dessutom...
  • Froken Lokens

Royalist javisst!

Tycker inte om något av namnet. Det kryper i kroppen på mig när jag tänker på kungligheter och människor som vill göra sig till.

• RadioGardinen
    Nopeeee skrev 2017-03-16 16:33:53 följande:

Fula. Jätte fula faktiskt.

Uppenbart att du är royalist men kan du inte komma på något mer unikt för ditt bar än att imitera alla namnen i kungahuset?

Nej jag är inte royalist... jag tycker inte om monarki. Alltså inte de som personer, utan i vilken lyx de lever i. Men jag gillar dessa namn...
  • RadioGardinen
    halfbaked skrev 2017-03-16 17:19:59 följande:

Många trådar nu du om namn. Alice, Sofia och Elsa är gångbara. Victoria är en klassiker som alltid funkar. Estelle och Leonore? Nja. Uppenbart vem man härmat.

Visst har jag härmat ;) Men de är ju inte kungliga namn egentligen, Estelle & Leonore. Ja, nu visserligen finns en prinsessa som heter det och det har ju funnits en Estelle Bernadotte tidigare... Leonore möjligtvis kanske är ett "kungligt" namn, det finns ju tre Leonore-sessor i Europa. I Holland, Spanien och Sverige.

Dock så kommer ju folk genomskåda om en vanlig unge heter Estelle...
  • MadHatter

Jag tycker Eleonora är ok men de andra är väl inga favoriter.

1. Eleonora

2. Victoria

3. Alice

4. Elsa

5. Estelle

6. Leonore

7. Sofia

• fluu

Fattar inte det här tabut mot att "härmas" som finns idag. Måste vi vara så jäkla unika hela tiden?

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
Svar på tråden Vad tycker ni om de här namnen? :)