• Anonym (brjr)

Lättklädda damer

Börjar bli riktigt trött på er "tanter" som dyker upp då man minst anar det och som stör er så fort ni ser ett foto på en lättklädd kvinna eller tjej. Vad har ni problem med? Varför dessa stön och suckar? För att ni själv aldrig varit så vackra och aldrig kommer kunna bli? Ni sänker er till en patetisk avgrund som är svår att beskriva. Och det gör att man bara bli ännu mer taggad att njuta av allt sexigt och fräscht som finns överallt. Samtidigt som ni ses som hopplösa och paranoida gråvantar. Vart vill ni komma? Vad är det för fel att visa upp en vacker (och helst vältränad kropp)? Ett ideal! Och ett bra ideal! Deal with it!

• Svar på tråden Lättklädda damer
  • Mandel

Handlar väl kanske mer om att var sak har sin plats och sitt tillfälle
    Kanske finns tillfällen när det inte är lämpligt med ett tajt urringat linne, kortkort kjol och värsta party make-upen likväl som det finns tillfällen när det inte passar med blåoverall och gummistövlar.
    En viss sorts klädsel är helt okej att ha på krogen en fredagskväll, men passar kanske inte lika bra på ett möte med ledningsgruppen eller farmors 80-årskalas.

Tror nog att det är detta som det handlar om.

Folk var smala och snygga när jag var 20, men på vår tid visade man ändå inte upp allt.
    Maken har alltid sagt att man måste ju lämna lite över till fantasin för att det ska bli spännande att ta med sig paketet hem och öppna det

För min egen del så spelade det ingen roll att utländska tv-personligheter blev impade av min tränade kropp, jag väljer att ha vanliga kläder på mig ändå!
    Gillar inte ärmlöst, urringat, korta kjolar/klänningar, shorts osv. 
    Så fort jag lämnar mitt hem vill jag se presentabel ut!
    Så nej, i mitt fall handlar det inte om att jag är avundsjuk. Och varför skulle jag vara avundsjuk när hälften av de yngre klämmer ned sig i för små kläder så det väller över kanterna?
    Man får så klart väga precis vad man vill, men då ska man kanske klä sig efter det också.

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • taquine
    Anonym (brjr) skrev 2017-03-16 20:00:41 följande:

Börjar bli riktigt trött på er "tanter" som dyker upp då man minst anar det och som stör er så fort ni ser ett foto på en lättklädd kvinna eller tjej. Vad har ni problem med? Varför dessa stön och suckar? För att ni själv aldrig varit så vackra och aldrig kommer kunna bli? Ni sänker er till en patetisk avgrund som är svår att beskriva. Och det gör att man bara bli ännu mer taggad att njuta av allt sexigt och fräscht som finns överallt. Samtidigt som ni ses som hopplösa och paranoida gråvantar. Vart vill ni komma? Vad är det för fel att visa upp en vacker (och helst vältränad kropp)? Ett ideal! Och ett bra ideal! Deal with it!

.-D 
    Goodness me
Svar på tråden Lättklädda damer