• tuntemattomana

    Frys-/maskeringstejp som fäster bra på kläder??

    Jag ska lämna in lite grejer på loppis som säljer åt en.
    På kläder vill de att man sätter frys- eller maskeringstejp med sin
    kod och pris.
    Är rädd att lapparna ska lossna så jag är på jakt efter en riktigt bra tejp!
    Någon som vet ett märke som fastnar bra på kläder? :)

  • Svar på tråden Frys-/maskeringstejp som fäster bra på kläder??
  • Textilaren

    Det låter heltokigt. Tejp kan ju göra märken i tyget. Jag hade satt hängetiketter istället som jag fäst i en lapp eller hank på klädesplagget. Tejp på tyg kan bli vedervärdigt, särskilt om det blir liggande ett tag och tejpen börjar åldras.

  • Anonym (Annika)

    Maskeringstejp funkar bäst, enligt min erfarenhet.

    Hängetiketter funkar inte om det är en sådan loppis som jag anordnat - då ska de i kassan ta bort lapparna och sätta dem på ett annat papper. Varje person i kassan  kanske hanterar tusen etiketter per timme, så det måste funka. De flesta som lämnar in saker har över hundra saker, så det måste vara effektivt för dem att göra etiketterna också.

    Det har blivit märken på kanske två-tre plagg (av hundra tusen?) under åren, och då har det varit luddiga konstiga syntetmaterial.Tejpen sitter ju bara på några dagar.

  • BuoBä

    Maskeringstejp av märket tesa ska vara bäst har jag hört av en rutinerad loppissäljare. Billig tejp från tex Rusta kan lossna.

    Dyrare kläder är bra att märka både på in- och utsidan. Känsliga material kan man märka på lappen i nacken eller tvättrådet. Velour kan vara bra att märka på insidan också för är den väldigt luddig kan tejpen sitta dåligt.

    Är det som det brukar vara på barnloppis att kläderna läggs i stora högar som folk rotar igenom så är hängetiketter en väldigt dålig idé för de kommer trassla in sig i andra plagg och ev slitas bort.

  • tuntemattomana
    BuoBä skrev 2017-03-19 11:05:56 följande:

    Maskeringstejp av märket tesa ska vara bäst har jag hört av en rutinerad loppissäljare. Billig tejp från tex Rusta kan lossna.

    Dyrare kläder är bra att märka både på in- och utsidan. Känsliga material kan man märka på lappen i nacken eller tvättrådet. Velour kan vara bra att märka på insidan också för är den väldigt luddig kan tejpen sitta dåligt.

    Är det som det brukar vara på barnloppis att kläderna läggs i stora högar som folk rotar igenom så är hängetiketter en väldigt dålig idé för de kommer trassla in sig i andra plagg och ev slitas bort.


    Tack för bra svar!
    Du råkar inte veta vart man kan köpa tesa-tejp? :)
  • Avenia
    tuntemattomana skrev 2017-03-20 20:28:53 följande:

    Tack för bra svar!

    Du råkar inte veta vart man kan köpa tesa-tejp? :)


    Bauhaus, jula, clas ohlson eller Hornbach borde ha det.
  • BuoBä
    Avenia skrev 2017-03-20 21:24:50 följande:

    Bauhaus, jula, clas ohlson eller Hornbach borde ha det.


    Förutom de citerade så har även k-rauta. Kan vara värt att kolla med närmaste butik som säljer färg eller tapeter också.
Svar på tråden Frys-/maskeringstejp som fäster bra på kläder??